Műhely

Café kedd – TW Steel XSR900

Szemet gyönyörködtető Yamaha átépítés, egy kis Holland óragyártól és egy Spanyol motorépítő cégtől
Euromotor2
MotoStar

TW Steel egy Holland óra gyártó cég, ami nagyon minőségi karórákat gyárt, méghozzá elég nagyokat, hogy valakit halálra lehessen velük verni. 🙂  Mostanában pedig elkezdtek foglalkozni az egyedi motorok világával és parancsba adták az új szériájuk gyártását, mely a Yamahának a hihetetlen, teljesen egyedi motorjait vette alapul.

Karbonból készítettek egy új tankot, amely az eredeti formát őrzi. A gyújtáskapcsoló a váz kis ablakába került

A Macco Motors cég lett az eredménye, amikor a két barát egyesítette a motorok iránti szeretetét. José és Tito több mint 20 éve ismerték már egymást, amikor kockáztattak és megnyitották a Macco kapuit 2011-ben. A kockázat megtérült – egy kis spanyol műhellyel együtt gyártják a lélegzetelállító motorokat. A többségük nem is marad az országban, 90 százalékuk a világ körül landol a megrendelőknél.

José és Tito a Macco Motors alapítói

Tehát nem meglepetés, hogy a TW Steel megkereste őket egy építésért. Az ilyen ’crossover’ projektek elég ízléstelenek szoktak lenni – és néha erőltetettek is, de ez úgy ahogy van jól sikerült, ezért is került be a Café Kedd sorozatunkba.

A sötét színek keveréke, struktúrája és az anyagok kicsit összeillenek a klasszikusabb, tradicionális óra designokkal. A TW Steel rájött, hogy a srácok a Macco-ból jó választás lenne a motorok és az órák közötti kapcsolódásra, mivel Jose és Tito mindig az esztétikát tartották a legfontosabbnak, amikor a szerszámokhoz fordultak.

„Minket érdekelnek a részletek, és harmóniát keresünk a motornak a görbéi és alakzatai között, míg a motornak a lényegét érintetlenül hagyjuk” mondja Jose.

A barna bőr és a szálcsiszolt acél, amely felépíti az XSR900-at, már most úgy néz ki, mint egy óra, de a srácok a Macco-tól tartogatnak még nagy lépéseket. A motornak az elejével kezdték, lenyesték a béna gyári műszerfaltartót és áthelyezték a gyújtáskapcsolót a váz jobb oldalára. Mondjuk ezzel megszűnt a kormányzár lehetősége, de kit érdekel ez az apróság… Érdekes, hogy José és Tito megtartották a gyári sebesség és fordulatszámmérőt és csak a tartóját módosították, mivel úgy gondolták, hogy jól nézett ki és könnyű is volt maga a műszeregység.

Egy új tartót készítettek, amely a műszereket szépen elrejti és passzol a viccesen kicsi méretű fényszóróhoz, amelyet egy picike karbonból készült szélterelő takar. Az LSL kormánycsutkák és karok pedig Café Racer-esen lejjebb viszik a vezetési pozíciót, egészen a tank fölső vonaláig.

Egy szintben a kormányok a tankkal

És az a tank? Az egy szabályos megismételhetetlen karbon darab. Az ő véleményük szerint, az a kedvenc részük a motoron.

Nem meglepően ezt volt a legnehezebb jól eltalálni, nagyon sok csiszolás és vágás játszott közre, hogy megfelelően működjön.

Itt van egy kis optikai csalás is a csapattól, és azt kell mondjuk, hogy nagyon jól néz ki. A karbon tank az alap modell alapján lett mintázva, aminek ilyen faragott kinézete van. A csapat talált illetve lehet, hogy a Pannóniától kölcsönvett egy módot, amely optikailag sokat segített. Okosan elhelyezett piros kontúr csíkokkal, kiemelésekkel kiegyenesítik a vonalat a tank alján, amely ettől úgy néz ki, mintha tényleg egyenes lenne.

Vissza a motor hátuljához, a csapat semmiből építette az egyszemélyes ülést, amelynek a használhatóságát azért megkérdőjeleznénk… Az ennyire lejtős ülésnek általában a zacsiban lakó golyócskák annyira nem örülnek hosszú távon. Azonban a munka itt is igényes, a párnázat puha, fekete bőrrel lett bevonva kitűnő piros varrással.

Lejjebb a piros kiemelések folytatódnak a gyönyörű Kineo felnikkel, amelyeket az MV Agusta is használ. Okos kis felnik, melyekkel tömlő nélküli gumikkal mehetünk. A teljesítmény trükköt a YSS felfüggesztés biztosította és egy karbon végű SC-Project kipufogó, amely kihozza a maximumot a 115 lóerős Yamaha háromhengereséből.

Fekete kerámiabevonatos SC-Project kipufogó díszíti fel a motor hangját is

A végső eredménye ennek a munkának egy fantasztikus csavarintás az elmúlt évtized egyik legjobb Japán motorján.

A fiúk a Maccotól átalakítottak egy egyedien kinéző bestiát egy klasszikus, modern kinézetű café racerré ami nem ad fel semmilyen lóerőt a szépségért. De nem mi vagyunk az egyetlenek akik így gondolják, TW Steel hamarosan kiad egy óra alapú szín palettát is erről a motorról.


Kipufogóajánló az XSR900 és MT09 modellekhez

SC-Project kipufogót lehet ám rendelni a széria XSR-ekhez is. Ezt a fajtát amit a Macco-s srácok használtak, kétféle színben, titánból és fekete kerámia bevonattal ellátva lehet megrendelni.

A titán 275.000 Ft, a fekete pedig 330.000 Ft felszerelve az SC-Project hazai forgalmazójánál. A hangját pedig itt hallhatjátok:

Comments

comments

Specifications

  • Make : Yamaha
  • Model : Yamaha XSR900
  • Year : 2016
  • Displacement CM3 : 847
  • Engine Type : Soros, négyütemű háromhengeres
  • Power HP : 115
  • Power KW : 83,9
  • Power RPM : 10000
  • Torque NM : 87,5
  • Torque RPM : 8500
  • Top Speed KM/PH :
  • Quarter mile sec :
  • Hundred KMH sec :
  • Max RPM :
  • Compression : 11.5:1
  • Bore X Stroke NM : 78.0 x 59.1
  • Valves per cylinder : 4
  • Fuel System : Injection
  • Fuel Control : Double Overhead Cams/Twin Cam (DOHC)
  • Ignition : TCI
  • Lubrication System : Wet sump
  • Cooling System : Liquid
  • Gearbox : 6-speed
  • Transmission Type : lánc
  • Clutch : Wet, Multiple Disc
  • Driveline : Frame
  • Fuel onsumption litres KM :
  • Green house gases co2 gkm :
  • Emission Details :
  • Exhaust System :
  • Rake Fork Angle : 25.0°
  • Trail : 103 mm (4.1 inches)
  • Front Suspension : Telescopic forks
  • Front Wheel Travel MM : 137 mm (5.4 inches)
  • Rear Suspension : Link type suspension
  • Rear Wheel Travel MM : 130 mm (5.1 inches)
  • Front Tyre : 120/70-ZR17
  • Rear Tyre : 180/55-ZR17
  • Front brakes : Double disc. Hydraulic.
  • Front brakes diameter mm : 298
  • Rear brakes : Single disc. Hydraulic.
  • Rear brakes diameter mm : 245
  • Wheels :
  • Seat :
  • Dry Weight KG :
  • Weight incl oil gas etc kg : 195
  • Power weight ratio hp kgp :
  • Seat height mm : 830 mm (32.7 inches) If adjustable, lowest setting.
  • Alternate Seat heighr mm :
  • Front percentage of weight :
  • Rear percentage of weight :
  • Overall Height MM : 1135
  • Overall Length MM : 2075
  • Overall Width MM : 815
  • Ground Clearance MM : 135
  • Wheelbase MM :
  • Fuel Capacity in litres : 14
  • Reserve fuel capacity in litres :
  • Oil capacity in litres : 3,4
  • Color options : Yellow, blue, silver
  • Starter : Elektromos
  • Instruments :
  • Electrical :
  • Light :
  • Carrying capacity :
  • Factory warranty :
  • Modifications Compared to previous model :