Csatlakozz hozzánk

Műhely

Café Kedd: Ducati ‘Distinto’, avagy minden jóból egy kicsi

Ennél Ducatibb már semmi sem lehet

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Ha ki tudnád szemezgetni egy adott márka teljes modelltörténelméből a legfinomabb alkatrészeket és részleteket, milyen motort raknál össze belőlük?

Kris Renier belga motorépítő válasza ebben a lélegzetelállító Ducatiban testesült meg.

Kris az alapítója a Deep Creek Cycleworksnek, és a tulajdonosa egy Deepenbeekhez közeli belga kisvárosban megbúvó műhelynek.

Technikailag a Ducatiját könnyűszerrel hívhatnánk Frankenstein-motornak is, de kár lenne megbántani, tekintve azt, hogy mennyire zseniálisan kiforrottan ébredt öntudatra a Distinto.

“Ez a motor valójában egy korcs”– nevet Renier. “De valahogy ez is volt a cél. Ez a motor nekem minden-egyben, ami kedves a Ducati motorfelhozatalából.” Az egész egy sima vázzal kezdődött: “Egy 750SS a kilencvenes évek végéből” – árulja el az építő. “Csak a váz és a róla szóló papír volt a kezemben, semmi más. Csak azért vettem meg, mert tetszett a formája, és éreztem benne valami lehetőséget.”

Később beszerzett egy 2001-es Monster 900ie-t, és el is kezdődött a tökéletes Ducati megalkotása. A 900ie motorja szolgáltatja azt a tipikus, öblös, robusztus V2-es hangot, ami már messziről sejteti a Distinto közeledtét. Kris saját kezűleg készítette a mechanikus, elektronikus dolgokat, a váz fényezésén át mindent maga tervezett, és tett a végleges helyére az utolsó csavarig. Jó barátja (egyben a Deep Creek versenyzője) Christophe Heyligen is segédkezett a koncepció kigondolásában.

A 750SS vázát és a Monster motorját és elektronikáját alapul véve, Kris kirakósként kezdte összerakosgatni a számára legkedvesebb Ducati-alkatrészek hadseregéből a tökéletes olasz gépet.

Az idomok az 1995-ös 900SS versenyidomai, melyben világítás hiányában egy aszimmetrikusan elhelyezkedő lámpát süllyesztett bele.

A tank egy nyolcvanas-évekbeli 750-es Sport adománya, kicsit megpiszkálva, hogy versenyzésre is alkalmas benzinbetöltő rendszert is bele lehessen tenni, ha nem csak az utakat akarná róni vele az ember. Ezen kívül egy kicsit még kellett machinálni, hogy beférjenek a Monster-blokk injektorai.

A lengőkar egy 1000 SS tulajdona volt, a villák és a Brembo fékek a blokkdonor Monster 900ie-ről kerültek át – keményebb rugókkal -, a felnik pedig egy Monster ST4 hagyatékai.

A hátsó részt alumíniumból készítette a mester, és puha bőrrel vonta be a kényelem érdekében.  A váz hátulja kicsit le lett csapva, és újra lett csövezve, hogy az egész összhangban legyen.

A rozsdamentes acél leömlők szintén egyediek, egy zömök dobban érnek véget (megjegyzem, akinek ismerősen cseng a fülében a Ducati idei Superbike VB-n használt Akrapovic ikerdobjai, az el tudja képzelni, micsoda hangorkán törhet ki ebből). A légszűrődobozt helyettesítette egy pár K&N légszűrő. Még megspékelte mindezt egy Motogadget műszerfallal, és egy Highsider LED index-szettel.

Az idomokat ragyogó fehér, zöld és arany trióba burkolta, ami pont úgy fordít fejeket a versenypályán, mint az utcán.

“900SS Distinto-nak neveztem el” – magyarázza Renier. “Magyarul ‘egyetlen’-t jelent. Úgy hiszem, ez egy versenymotor és egy kiállításra való gép házassága”. Mivel a Deep Creeknél már így is van egy Moto Martin-vázas Honda Bol d’Or 1100-as blokkal szerelt építmény, amivel az európai klasszikusok Endurance versenyére neveztek, a Distinto-t egyelőre nem sanyargatják a pályán… Egyelőre.

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending