Tesztek

Bridgestone S21 teszt

A 2016-os év Bridgestone újdonságát teszteltük utcán a Szlovákiaringen és a Kakucs-Ringen
MPS-Biltwell
Faster2

Időközben annyi minden történt még a gumival, amiről a Facebook oldalunkon élőben számoltam be a Szlovákiaringről, hogy rendes nagy pályán is teszteltem. Érdemes volt kimenni a “szomszédba”  motorozni, mert a pálya vonalvezetése nagyon-nagyon jó, hihetetlenül élvezetes rajta motorozni, vannak trükkös visszafordítók és szupergyors kétszázzal térdelős kanyarok is. A filmben innen is láthattok onboard képeket lejjebb. Az S21-es itt is remekül teljesített, pontos bekormányzást tesz lehetővé az első gumi, jól tűri az irányváltásokat is, bár én még nem mentem versenytempóban, 2.35 volt a legjobb köröm. (Mondjuk azt mondták, ha elsőre le tudok menni 3 perc alá az már nagyon jó. Ezt egy kicsit túlteljesítettem, de ez a környéken az egyik olyan pálya, ahová már a 600-ast kevésnek éreztem).  A hátsó gumi még teljesen lefektetve sem csúszott meg egyszer sem, tehát a legpuhább sáv nagyon jól működik a szélén, kicsit olyan érzésem volt vele, mint régen amikor még versenyeztem. Hihetetlenül tapad egy 600-as motor nem nagyon tudja megcsúsztatni.
Nagyon gyorsan bemelegszik a gumi, ami azt jelenti, hogy az első bemelegítő kör után a másodikban már teljes gázzal hasíthatsz. A teszt még szeptember 12-én készült, tehát az időjárás és a hőmérséklet ideálisnak volt nevezhető, 26-29 Celsius fokos  levegőhőmérséklet mellett. Az etapok közötti szünetekben nem használtam gumimelegítőt, pont azért, hogy ezt a felmelegedési tulajdonságát is megfigyeljem.

Majrécsík az első gumin maradt kb 6-7 mm, de ahhoz hogy az eltűnjön sokkal gyorsabban kell beereszteni a kanyarokba a gépet, az pedig már versenytempó. A hátsó szépen a széléig dolgozott.


A gumi üzemi hőmérséklete 65-70 celsius, a Szlovákiaring kicsit jobban igénybe vette a jobb oldalát, amely melegebb is volt amikor lejöttem a pályáról. Azt biztos, hogy szereti a meleget, nem melegszik túl az S21, tehát ha van, akkor érdemes gumimelegítőt használni hozzá, ha nincs az sem baj, csak be kell tartani azt az egy bemelegítő kört. Utcai körülmények között kb csak 40 fokig melegszik és ott sincs vele probléma. A többzónás kialakításának köszönhetően elég széles hőmérséklettartományban dolgozik, ami jó ha néha betévedsz egy-egy pályázásra, de pályacsúcsot nem ezzel fogsz dönteni! A helyén kell kezelni 70% utca és 30% pálya szerintem a helyes arány az utca javára. Vizes utcai körülmények között nem próbáltam a gumit, arra még megpróbálok alkalmat keríteni, de nem sok kedvem van elővenni az RR-t esőben amikor ott áll mellette a jó kis pcx… 🙂 A filmben viszont hallhatjátok is, hogy az S20 remek vizes tapadását továbbfejlesztették, így ennek az S21-nek még jobbnak kell lennie.
Azért ha van Bridgestone S21 esős-vizes tapasztalatotok, akkor légyszi osszátok meg velünk!

1800 km alatt a kopás alig mérhető, mindössze 0,5 mm, amely hosszú futásteljesítményt tesz lehetővé. Én kb 8-10.000 Km-re saccolom, hogy addig bírná a 600RR-en ilyen felhasználás mellett, de az RR most eladóvá vált, így nem folytatjuk vele a tesztet. A Bridgestone S21-es gumit a Revolutionmotor biztosította a teszthez. Köszönjük nekik!

  Ahogy ígértük, itt a film is a Bridgestone S21 teszthez, amit a GoBike magazinnal készítettünk.  

A CBR600RR alapból is semleges viselkedése nagyon jó alap egy gumiteszthez. Ezzel a géppel utcán és pályán is teszteltük a Bridgestone S21-es elnevezésű gumiját.
Ahogy alább írtam, volt némi tapadáshiány az első keréken amíg a formaleválasztó réteg teljesen lekopott az első gumiról, azóta viszont egy nyikkanás sem hallatszik elölről. Az egyik legfontosabb a guminyomás helyes megválasztása, amely a mi esetünkben elöl 2,2 és hátul 1,9 BAR. Mivel én csak egyedül, utas nélkül használtam a gépet, ezért csak egy személyes közlekedéshez ajánlom ezt a nyomást!
Utcára elvileg kicsit nagyobb nyomás kellene, de én ezt használom utcán is és semmi problémám nincs vele. Amint a gyönyörű gumiképen is látszik teljesen alap utcai futóműbeállítások mellett, tényleg jól működik együtt a futómű az abroncsokkal. Kakucs-Ringen 48-50 másodperces körök mellett egyetlen csúszás sem volt érezhető a hátsó gumi irányából és utcán sem mozdult meg egyszer sem.

Szép is lenne, ha a 600-as kiforgatná a motort alólam, de semmi, azaz semmi olyan nem történt, amivel csak egy kicsit is megmozdult volna a hátulja. Persze ugyanezen a motoron volt már régebben másik gumikarika is pl a Michelin 2CT és a Dunlop Qualifier, amelyekről ez a jó tulajdonság nem mondható el. Azokon utcai körülmények között is csúszkált.

Az első gumi is kiválóan tapad, nagyon jó vegyes használhatóságot eredményez. Ebből következik, hogy pályára természetesen nem tud tökéletes lenni, de ez már csak akkor jelentkezett, ha határon motoroztam. Ilyenkor úgy megyek, hogy rövid féktáv után nagyon gyorsan ledöntöm a motort és sokkal nagyobb lendülettel érkezem meg a kanyar közepére, mint amit egy ilyen utcai/pályagumi elviselne. Így amíg egy kicsit sodródik a motor az is lassítja a gépet és érezhetően az első gumi szépen csúszik a kanyar külső íve felé. Nincs is ezzel semmi baj, mert az S21 olyan visszajelzéseket ad, amivel tudod, hogy már átlépted a határt és ideje visszavenni kicsit a tempóból.
Nagyobb pályára sajnos még nem jutottam el vele, de itt a csiki-csuki egyik kanyarból ki a másikba be pályán és utcán is kifejezetten élvezetes ezeken a gumikon motorozni. A 600RR kezelhetősége is dönthetősége is jobb lett tőle, így aki sokat birkózik a motorjával, annak nagyon ajánlott egy ilyen gumi beszerzése ami megkönnyíti a vezetést.

Forszírozott tempóban finoman érezhető amikor az első gumi szépen elkezd sodródni a kanyar külső íve felé

Az üzemi hőmérsékletét pályán nagyon hamar eléri az S21, de azért 2-3 bemelegítő kör, vagy egy gumimelegítő használata ajánlott, ha már rögtön az elején szeretnél forszírozott tempóban motorozni.
Utcán szerintem a világ végéig elmegy majd, mert így most 1000 km után nem mérhető jelentős kopás a gumi közepén, mindössze 0,4 mm-t kopott a hátsó közepe, pedig direkt kipróbáltam milyen vele 50km-t nagy tempóban is (180-200km/h) utazni. Az első gumin még ennyi sem hiányzik, az mindössze 0,3 mm-t kopott középen. A széleken még jobb a helyzet, ott szinte nem is mérhető kopás. Ahogy az ezeken a képeken látszik is.

Az első gumi képe: nagyon pici majrécsík maradt, de a kopott felület magáért beszél. A teleszkópok széria beállításokkal állítottuk alaphelyzetbe. Guminyomás 2,2 BAR hidegen

A hátsó gumi képe: Tükörsimára kopott felület, majrécsík nélkül, széria futóműbeállításokkal, 1,9 BAR hidegen mért nyomással

Remélem hamarosan mozgóképeken is be tudunk számolni a Bridgestone S21 gumijáról, addig is ha bármi kérdésetek lenne ezzel kapcsolatban, írjatok egy hozzászólást és válaszolok rá!

  ELŐZMÉNYEK: ÍGY KEZDŐDÖTT A TESZT  

2016-ban követjük a piaci trendeket és szeretnénk több használtmotor tesztet készíteni mint újat, mert úgy látszik ez érdekli jobban a vásárlóközönséget, azonban a használt gépekre is csak jó minőségű új gumiabroncsok használatát ajánlunk. Épp ezért a revolutionmotor.hu -tól kértünk és kaptunk is egy új Bridgestone S21 -es gumigarnitúrát, amit BenZso CBR600RR-jére szereltünk föl. A szezonban a teljes kopási folyamatot figyelemmel fogjuk kísérni utcai, túra és pályakörülmények között is. 

44.444 kilométer volt a Honda órájában amikor fölkerült az S21 a régi elkopott Michelin Power Pure gumi helyére ami már öreg is volt és kopott is. 

4.444 kilométer volt a Honda órájában amikor fölkerült az S21 a régi elkopott Michelin Power Pure gumi helyére ami már öreg is volt és kopott is. 

Ilyenkor amikor új gumiabroncs kerül egy gépre szinte minden megváltozik. Az irányíthatóság rengeteget javult, amely egyébként a 600RR-en egyébként sem volt nehéz a kopott gumik ellenére sem. Azért mégis olyan, mintha egy teljesen új motorra ültem volna. Ennyit számít egy új gumi és ezt csak az tudja megtapasztalni, aki hajlandó ilyesmire áldozni. Jó-jó egy alig futott pár körös pályagumi is, de azt ne felejtsétek, hogy az egy teljesen más motorral és annak a futóművével kopott össze. Persze a gumi gyorsan alakul át majd a Te motorodra is valamennyire, annyira azért mégsem lesz tuti, mintha új korától kezdve lenne alattad.

A mély minta mellett finom kis barázdák is díszítik az új S21-est

A Revolution Motornál csak friss DOT számú gumikat árulnak, nincs túltárolt 2-3 éves gumi sem, ezért is érdemes tőlük vásárolni, no meg persze az árakat figyelembe véve is jó választás a kis szigetszentmiklósi cég.

A Bridgestone S21 első benyomásai utcai közlekedésnél még eléggé frissek. Mindössze 50 km alatt még nem igazán kopott le a formaleválasztó réteg, ezért csak óvatosan próbálgatom. Arra azonban már rájöttem, hogy utcai közlekedésnél nehezen éri el az üzemi hőmérsékletet, amely  alatt (amelyre még nem jöttem rá hány fok is lehet) ez a gumi is a pályagumikhoz hasonlóan kevésbé tapad, pedig ez egy utcai sportgumi.

10 kilométer megtétele után így néz ki az első gumi… épphogy a szőröcskék a közepéről lekoptak, de fékezés közben még nagyon csúszik az első gumi. Utcai körülmények között, kell neki kb 100 km mire a futófelületről lekopik a formaleválasztó réteg. Addig csak nagyon óvatosan lehet használni!

Az első gumi konkrétan fékezés közben még fütyülve csúszkál egy-egy erősebb fékezés közben pedig 25 celsiusos levegő hőmérsékleten és napsütésben próbáltam meleg aszfalton. Ezt egy kissé furcsának találtam, de majd meglátjuk, hogy működik, miután bekopott rendesen… A hátsóval egyelőre semmilyen rossz tapasztalatom nincsen.

Kezdő profilmélység a kopásjelzőknél

Első gumi:

Közepe: 3,5mm

Jobb széle: 3,5mm

Bal széle: 3,5mm

Hátsó gumi

Közepe: 5mm

Jobb széle: 4,5mm

Bal Széle: 4,5mm

A tél folyamán a 600RR a motorblokkot kivéve szinte teljes felújításon esett át, mert másfél év állás után került a birtokunkba. A futóművén sajnos nem múlt el nyomtalanul a 44.000km, rengeteg minden tönkrement 7 év használat alatt rajta. 

A kerékcsapágyak az első kerékben teljesen rozsdásak voltak és annyira lógtak, hogy az első kerék szinte szabadon táncolt a tengelyen. Gondolhatjátok ettől milyen volt a fékhatás is amikor a logó első kerék miatt, a féktárcsa folyamatosan szétpofozgatta a betéteket. Kb olyan, mintha a levegős lenne a fék…

A következő probléma az volt, hogy már egyszer teleszkópszimmeringet cseréltek a gépen, de a csúszóperselyekre sajnálták a pénzt. A teflon bevonat már málladozni kezdett rajta, így most a teleszkópokat is teljesen felújítottuk. Új olaj, szimmering és csúszóperselyek is vannak benne. Persze a kormánycsapágy is rettenetes állapotban volt, így azt is kicseréltük.

Motion Pro gyorsgáz és Drive Racing Soft markolatok a pirosra eloxált alumínium kormánycsutkán

A következő probléma a hátsó lengéscsillapítót érintette, amelyben nemhogy gáz nem volt, de még olaj is elvétve… Ezt is felújítottuk a zenithracing.hu profi futóműszervizében, ahol egyébként Öhlins szerviz is működik. 

A sok apróság ami felkerült a gépre, az a motopartsshop.hu kínálatából való. 

Mart alumínium lábtartókonzolok is felkerültek, fordított váltókiosztással. Fent az egy, a többi lent… A ronda rozsdás gyári kipufogóleömlőre van valakinek egy jó tippje milyen hőálló festékkel kéne lefestenünk?

Mivel a motor kissé sérült volt, ezért „új“ bontott idomgarnitúra is kellett rá, aminek egy részét én fényeztem otthon. Ma épp volt Fastride-os kollégánk HH meg is jegyezte, hogy úgy néz ki szemből, mintha a motoron is lenne egy nagy láthatósági mellény a sok UV sárga szín miatt:) . Hát igen, mi itt a tesztmotornál nagyon szeretjük ezt a színt, amely amellett, hogy brutálisan feldobja a 600RR-t még hasznos is a láthatóság terén is.

Teljes pompájában így fest a tartósteszt 600RR

A kormánycsutkák, a gyorsgáz, a lábtartókonzolok, az Akrapovic kipufugódob mind-mind az ország motoros webshopjából szerezhető be a Motion Pro gyorsgázzal együtt, amely szintén nagyon hasznos kis extra.

Felkerült még egy Heal Tech iQSE gyorsváltó is nemrég, amelynek külön cikket szentelünk még a héten, mert nagyon hasznos kis dolog, főleg egy sportmotoron.

A finomságok itt kezdődnek. Sziliconos vízcső és a Heal Tech iQSE gyorsváltó szenzora

Akrapovic kipufogódob került az ülés alá

Comments

comments

MPS BMW Banner
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner

Hírlevél feliratkozás