bmw r1200r r1200rs 201
Hírek

Boxer újdonságok: BMW R1200R és RS 2015

Bajorország két új boxerbombát robbantott a kölni Intermot-on: visszatért a sporttúra BMW R1200RS és felfrissült az R1200R roadster
Faster2
EuroMotor

Az RS típusnév a mai napig egyszerre jelképezi a túrázást és sportmotorozást a BMW-nél. Az 1976-ban bemutatott R 100 RS volt a világ első olyan sorozatgyártású motorkerékpárja, amely szélcsatornában kifejlesztett, vázra erősített teljes burkolatot kapott. Az új R 1200 RS révén a BMW folytatja ezt a nagy múltú sporttúra-hagyományt, hiszen egy olyan kéthengeres boxert mutatott be Kölnben, amely az eredeti RS sokoldalúságon alapuló koncepcióját viszi tovább.

R 1200 RS 2015
Az új R 1200 RS legfontosabb részletei

• Klasszikus kéthengeres boxermotor 7750-es fordulatszámnál 125LE-s teljesítménnyel és 6500-as fordulatszámnál 125Nm nyomatékkal
• Sportos és dinamikus sporttúra-dizájn, áramvonalas formatervezésű félburkolat állítható szélvédővel
• Nagy csavarodási merevségű, acélcsőből készülő hídváz, teherviselő elem szerepét betöltő motorral
• Klasszikus kialakítású kerékfelfüggesztések, elöl fordított teleszkópvillával, hátul pedig EVO Paralever rendszerrel
• Új szívócső és középre helyezett hűtőradiátor a – szemből nézve – különösen kompakt körvonalakért
• Egyenes tartású és az első kerék felé közelített üléshelyzet a dinamikus motorozási érzet és a hosszú túrák során is kimagasló üléskényelem érdekében
• Kipufogórendszer ötszögletű dizájnnal
Kipörgésgátló (Automatic Stability Control – ASC), valamint „Rain” és „Road” menetprogram
• Pro menetprogramok gyári extrafelszerelésként két további menetprogrammal: „Dynamic” és „User” (egyéni), amelyek optimálisan alkalmazkodnak a mindenkori menetkörülményekhez
• Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control – DTC) az opcionális Pro menetprogramok csomag részeként
• Legújabb generációjú elektronikus futóműállítás (Dynamic ESA) extrafelszerelésként a minden helyzetben optimális menetdinamika érdekében
• Nagy teljesítményű fékrendszer négydugattyús, radiális féknyergekkel és blokkolásgátlóval
• Tízküllős, kis tömegű alumíniumöntvény keréktárcsák
• Pro váltóasszisztens Pro gyári extrafelszerelésként a gyors és kuplungolás nélküli fokozatváltásokhoz
• Fejlett műszeregység számos funkcióval és széles körű információkijelzéssel
• Kulcsnélküli indítás (Keyless Ride) gyári extrafelszerelésként a legkényelmesebb használat érdekében
Újszerű színvilág két egyéni karakterrel: klasszikusan sportos alap- és sportosan exkluzív „Style 2” kivitel
• Választható gyári extrafelszerelések és tartozékok széles kínálata

A BMW és a kéthengeres boxer-roadster – ez a kombináció az R 32 mintegy 91 évvel ezelőtti bemutatása óta vonzza a márka rajongóit, és azóta a roadster-műfaj a vegytiszta motorozási élmény etalonjává vált. A bajoroknál a hajtóerőt az Intermot-on bemutatott új R1200R esetében is – természetesen – az utánozhatatlan karakterű és hangú boxermotor szolgáltatja. A gyártó az új R1200 estében a kényelem, a dinamizmus és a túramotoros tulajdonságok “szentháromságát” emelte ki a bemutatón: a nyugodt cirkálástól a sportosan lendületes országúti motorozáson át az utassal és csomagokkal való túrázásig mindenre megfelelhet.

R 1200 R 2015
Az új R 1200 R legfontosabb részletei

• Klasszikus kéthengeres boxermotor 7750-es fordulatszámnál 125LE-s teljesítménnyel és 6500-as fordulatszámnál 125Nm nyomatékkal
• Dinamikus megjelenésű roadster-dizájn
• Nagy csavarodási merevségű, acélcsőből készülő hídváz, teherviselő elem szerepét betöltő motorral
• Klasszikus kialakítású kerékfelfüggesztések, elöl fordított teleszkópvillával, hátul pedig EVO Paralever rendszerrel
• Új szívócső és középre helyezett hűtőradiátor a – szemből nézve – különösen kompakt körvonalakért
• Egyenes tartású és az első kerék felé közelített üléshelyzet a dinamikus motorozási érzet és a hosszú túrák során is kimagasló üléskényelem érdekében
• Áttervezett kipufogórendszer ötszögletű dizájnnal
Kipörgésgátló (Automatic Stability Control – ASC), valamint „Rain” és „Road” menetprogram
• Pro menetprogramok gyári extrafelszerelésként két további menetprogrammal: „Dynamic” és „User” (egyéni), amelyek optimálisan alkalmazkodnak a mindenkori menetkörülményekhez
• Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control – DTC) az opcionális Pro menetprogramok csomag részeként
• Legújabb generációjú elektronikus futóműállítás (Dynamic ESA) extrafelszerelésként a minden helyzetben optimális menetdinamika érdekében
• Nagy teljesítményű fékrendszer négydugattyús, radiális féknyergekkel és blokkolásgátlóval
• Tízküllős, kis tömegű alumíniumöntvény keréktárcsák
• Pro váltóasszisztens gyári extrafelszerelésként a gyors és kuplungolás nélküli fokozatváltásokhoz
• Fejlett műszeregység számos funkcióval és széles körű információkijelzéssel
• Kulcsnélküli Indítás (Keyless Ride) gyári extrafelszerelésként a legkényelmesebb használat érdekében
Újszerű színvilág három egyéni karakterrel: alap, „Style 1” és „Style 2”
• Választható gyári extrafelszerelések és tartozékok széles kínálata