Hírek

BMW: új csúcsmodell készül?

A K 1600 LT a luxustúrázók trónjára tör - ha igazak a pletykák.
Faster2
EuroMotor

Mostanság elég nagy a pangás a luxus-túramotorok szűk és konzervatív piacán. A két főszereplő, a BMW K 1200 LT és a Honda GL1800 Gold Wing évek óta szinte változatlan formában várja a vastag pénztárcájú vevőket. Oké, oké, 6,5 millió forintos motorokat nem egy-két évre vesz az ember (olcsóbbat se), de lassan már igazán ideje lenne valami újat mutatni.

Az interneten terjedő pletykák szerint a BMW pontosan erre készül, hamarosan bemutatja a K 1600 LT-t, amellyel már a tesztelés és fejlesztés utolsó fázisában tartanak. A bajoroknak lenne mit behozniuk, hiszen a köbcentiversenyben jelentősen lemaradtak a Hondától, ráadásul házon belül is van nagyobb (és jóval erősebb) túramodelljük, a K 1300 GT (ennek tesztjét itt olvashatjátok). Az új moci, ha lökettérfogatban nem is, hengerszámban utolérné a Gold Winget, de hogy különlegesebb legyen, soros elrendezésű blokkot kapna, amely hosszában kerülne a vázba. Természetesen az 1600 LT-t is felszerelnék a BMW összes elektronikus ketyeréjével az állítható futóműtől kezdve a kipörgésgátlón és a változtatható motorvezérlésen át a blokkolásgátlóig. Kémfotók nem készültek a motorról, egyedül az olasz DaiDalGas fantáziarajzát tudjuk megmutatni nektek.

Nyilván luxusból sem lenne hiány, hiszen ezen a téren már a K 1200 LT is rengeteget nyújt. A nyereg – mit nyereg, fotel! – elképesztően kényelmes, a konyhaasztal nagyságú, elektromosan mozgatható plexi mögött olyan szélcsend honol, hogy izzadni kezdesz, az integrált dobozokban rengeteg holmi elfér, a CD-s rádió hangja pedig autópályán, csukott sisakkal is élvezhető. Hogy nem túl erős és ráadásul béna a hangja, a vásárlóközönség java részét nem különösebben izgatja.

Az LT felszerelései közül a két legviccesebb a hátrameneti fokozat és az elektromosan kinyíló középállvány. Motoron szokatlan dolgok ezek, de a 387 kg-os teletankolt súly ismeretében teljesen indokoltak. Van egy olyan érzésünk, hogy az 1600-as sem lesz könnyebb: ha a BMW beveti minden súlycsökkentő tudományát, valószínűleg az is csak arra lesz jó, hogy kompenzálja a hathengeres blokk extra zsírpárnáit.

A hírek szerint a K 1600 LT bemutatójára az idei Párizsi Motorkiállításon került volna sor, de ott biztosan nem láthatjuk a gépet, hiszen a rendezvény a gazdasági válság miatt elmarad. Talán a motor is hasonló sorsra jut: a jelenlegi helyzetben az ilyen benzinzabáló óriásokra van a legkevésbé szükség, bármennyire kívánatosak is…

Galéria