Tesztek

BMW S 1000RR a Hungaroringen

Ahogy ígértük, ki is vittük a Hungaroringre az S-t.
Faster2
EuroMotor

Ahogy, az utcai tesztben ígértük, ki is vittük a Hungaroringre az S-t.

A BMW S1000RR-nél több megjelenése nem nagyon volt motornak a pályafutásom alatt, és minden teszten jól is szerepelt, pont úgy, ahogy az előző tesztünkben is, ezért most nem eresztjük bő lére a mondanivalót.
Ellenben most addig faggattuk, amíg észre nem vettük az apró hibáit a gépnek. Mert ugye aki keres, az talál.

A Road And Ride fesztiválon volt alkalmunk kipróbálni rendes körülmények között, amihez a BMW Magyarország felszerelt új, Metzeler Racetech gumikat a tesztre, így abszolút pontos képet kaptunk az S viselkedéséről és határairól. Varga Gergővel közösen teszteltük, hogy ne csak egy vélemény legyen róla és ne csak tőlem, hanem legyen még egy profi versenyző is, aki ki tudja motorozni a gép határait.
A pályán óriási forgalom volt, de néha azért sikerült tiszta kört is motorozni, ahol kiderült egy-két apró hiányossága a motornak.


Benkő Zsolt és Varga Gergő

A depóban épp volt még három másik ugyanilyen BMW is, így a tulajdonosaikkal beszélgettünk egy kicsit, hogy mi az ő véleményük a  legújabb BMWS1000RR-ről. Ők is megerősítették az egyik hibáját, miszerint 2-3 kör után az első fékkar nyomáspontja megváltozik és sokkal bentebb kezd fogni, mint az első körökben. Ez engem zavart, mert két újjal használom a féket, Gergőt viszont nem annyira, mert ő marokkal fékez.
A másik hiba szerintem a kormánylengés-csillapító állíthatatlansága, ami miatt a kemény kigyorsításokon szitálni kezd a gép eleje még Race módban is, ráadásul Slick-ben ez méginkább fokozódik.


4 azaz négy S1000RR a parkolóban

A piros ellenállást adják a motorhoz szériában, csak a tesztmotorhoz mi nem kaptuk meg

Hála a BMW-s fiúknak, oda tudták adni a saját Slick bekapcsoló elleneállásukat, amit néhány mozdulattal be lehet rakni az ülés alá és akkor már kapcsolható ez a mód is. A futómű versenybeállításait is tőlük tudtuk meg, ami elég egyszerű, minden tekerhető állítócsavart a 8-as állásba kell állítani és a hátsó gátló gyors (nagy) csavarját 10-es fokozatra és a kicsit (lassú) 9-esre. Köszönet nekik érte!


A gyári szerszámmal és a gyújtáskulccsal állítható a futómű

 
A többi tudnivalót megtudhatjátok a teszten készült kisfilmből. Két kör onboard felvétel is van, ami egyszerre indul a célegyensből, de a javamra hamarabb ér véget egy kör. 🙂
A bal oldalon Gergő körét látjátok, a jobb oldalon a sisakraszerelt kamera az enyém.
Egyébként így szériában ezekkel a gumikkal tud a motor 2 perc alatti köridőt, nekem a nagy forgalomban 2.04-et sikerült motoroznom.
A gumik abszolút ideálisan koptak és a motor viselkedése is briliáns volt a fenti apróságokat leszámítva, így ha valaki pályára szeretne egyet, akkor az ABS nélküli verziót javasoljuk.  Vegyes használatra természetesen a kipörgés és blokkolásgátlós verzió sokkal biztonságosabb.

BMW S1000RR teszt a Hungaroringen


Addig kunyerálta a kulcsot, amíg csak odaadtam neki… 🙂

A KakucsRingen készült kisfilm
Cimkék