Hírek

BMW S 1000 RR: teljes harci díszben

Több mint 200 lóerő, 162 kg szárazsúly – ez az SBK változat
Faster2
EuroMotor

Különösebb csinnadratta nélkül, egyszerű sajtóközleményben mutatta be a BMW első superbike versenymotorjának harcra kész változatát. A visszafogottságra ok lehet, hogy az S 1000 RR-t már jónéhány kiállításon és teszten megcsodálhattuk, de az a sejtésünk, hogy a gazdasági világválság ide is begyűrűzőtt, s ha máson nem, hát a flancos rendezvényeken próbálnak spórolni.

Árulkodó jel, hogy a BMW színekbe (fehér-kék-piros) öltöztetett masinán csak a műszaki partnerek logói szerepelnek, külsős (fő)szponzornak nyoma sincs. Csak remélni tudjuk, hogy a bajorok bankszámlája fedezi majd a versenyzési költségeket.

Az S 1000 RR kódjelű csapásmérő fegyverről néhány technikai információt is közzétettek, persze a gyári versenycsapatoktól megszokott szűkszavúsággal. A 999 cm3-es, soros négyhengeres blokk extrém rövid löketű (furat x löket: 80 x 49,7 mm), kompressziója pedig magas, 14:1. A teljesítmény több mint 200 lóerő 14 ezernél is magasabb percenkénti fordulatszámon, a fincsi versenybenzint – amelyből 23 liternyi fér a tankba – 48 mm-es Dell’Orto befecskendező adagolja. A váltó hatgangos, a tengelytáv kurta 1428 mm, a szárazsúly 162 kg.

A futóműnél a BMW az eredményesség javára lemondott a tradíciók ápolásáról, a Tele-, Dou- és Paralever néven futó furcsaságok helyett a versenypályákon jól bevált Öhlins cuccokra szavaztak a mérnökök. Elöl 43 mm-es fordított teleszkópok, hátul Öhlins TTX központi rugóstag dolgozik. A Brembo által szállított fékrendszer elöl 320 mm-es tárcsákból és négydugattyús, radiális nyergekből áll.

Ennél jobban csak a szériagép adatai érdekelnek minket, de azokra kora nyárig várnunk kell. Ja, és remélhetőleg lesznek izgalmasabb fényezések is, mint ez a nemrég közzétett ezüstszürke.

A pilóták, azaz Troy Corser és Ruben Xaus nyilatkozatai a szokásos semmitmondó általánosságokból állnak. Az biztos, hogy sem a két versenyző, sem a németek nem becsülik alá a feladat nagyságát. A kezdők alázatával közelítenek, de titkon valószínűleg remélik, hogy hamar felveszik majd a konkurencia tempóját.

Troy Corser:

„A BMW S 1000 RR versenymotor remek alapokkal rendelkezik, és mindannyian keményen dolgozunk azon, hogy igazán versenyképesek lehessünk. Ez lesz a BMW első Superbike világbajnoki szezonja és senki sem becsüli alá ezt a kihívást: mindent megteszünk, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból és a motorból egyaránt. Biztos vagyok benne, hogy az év előrehaladtával mi is rengeteget fogunk fejlődni. Jelenleg még van egy kis hátrányunk a többi csapattal szemben, hiszen nekik minden pályáról rendelkezésükre állnak információk a korábbi évekből. Úgy gondolom, hogy versenyről versenyre jobbak és jobbak leszünk, és talán meglepetést is tudunk majd okozni.”

Ruben Xaus:

„Ez egy igen nagy kihívás, és nagyon boldog vagyok, hogy egy ilyen remek gyári csapatban versenyezhetek. Úgy gondolom, a stílusomon van még mit változtatnom, de elégedett vagyok a fejlődéssel, amit a tesztek során elértünk. Természetesen nem könnyű egy új gyártónak belépni a sorozatba, de hiszem, hogy a BMW jó benyomást tud majd tenni az osztályra. Örülök, hogy ennek a nagy kalandnak a részese lehetek.”