Hírek

BMW S 1000 RR: majdnem mindent megmutattak

A leragasztott fényszórójú szériaváltozat volt a jerezi MotoGP futam safety bike-ja.
Faster2
EuroMotor

A BMW marketingosztálya a hétvégén ismét elhúzta az S 1000 RR nevezetű mézesmadzagot a rajongók előtt: a jerezi MotoGP futam egyik hivatalos safety bike-ja a bajor superbike szériaváltozata volt.

Persze az álarcot ezúttal sem vették le a várva várt masináról, de minden korábbinál többet mutattak meg asszimetrikus ábrázatából: ott a fehér fólia alatt bizony egy ovális és egy nyújtott, szögletes fényszóró lapul. Szemből nézve semmivel sem lehet majd összetéveszteni az S 1000 RR-t, ez már bizonyos. Oldalról sokkal hagyományosabb képet mutat, az egyetlen szokatlan részletet a cápák kopoltyúira emlékeztető három hűtőnyílás jelenti – egyébként itt is visszaköszön az asszimetria, bal oldalon egészen más a burkolat kialakítása. A faridom érdekessége a fecskefarkszerű bevágás, amelybe a hátsó lámpát építették.

A műszerfal a japán konkurensekről ismerős sémát követi: a fordulatszámmérő analóg, a kilométeróra digitális. Utóbbitól jobbra elhelyeztek még egy, váltóvillantóval is felszerelt LCD kijelzőt, amely – ismerve a BMW más modelljeit – talán feláras tétel lesz. A fordulatszámmérőt az teszi egyedivé, hogy a 3, 7, 11 és 15 ezres értéket kiemelték rajta; a piros tartomány 14 ezernél kezdődik.

A kezelőszervek formára és színre is jellegzetesen BMW-sek, de az új bajor módi szerint immár „normális” az indexkapcsoló, illetve feltűnt néhány olyan gomb, amelyeket Bömösökön eddig hiába kerestünk volna. Az egyik ilyen a bal oldalon elhelyezett nagy, szürke kapcsoló, amelyen Trip, Lap és Set feliratot silabizáltunk ki, szóval nagy valószínűséggel köridőmérő is van a fedélzeten. Még érdekesebb az e felett található kis, szürke gomb, amelyre két mágikus rövidítést pingálták: ABS és DTC. Az első természetesen a blokkolásgátlóra utal, vagyis a Honda után a BMW is bevezeti ezt a fontos aktív biztonság felszerelést egy sportmotoron. Sőt egy lépéssel tovább is mennek, mint a japánok: az S 1000 RR ABS-e a hírek szerint négy fokozatban lesz állítható, mindenki a saját ízléséhez igazíthatja a érzékenységét. A DTC, akárcsak a Ducatinál, a kipörgésgátlót fedi (Dynamic Traction Control); erről egyelőre semmilyen részlet nem szivárgott ki, de biztos, hogy itt is lehet majd módosítani ezt-azt.

A soros négyhengeres blokk teljesítményről egyelőre csak találgatások láttak napvilágot. Az angol Motorcycle News azt állítja, hogy megszerezték egy fékpadi mérés grafikonját, amely szerint az S 1000 RR 182 lóerőt küld a hátsó gumira, vagyis körülbelül egy tízessel erősebb japán ellenfeleinél. Első nekifutásra ekkora jobbhorgot bevinni? Nos, majd meglátjuk…

A most következő, május 9-10-i hétvégén minden kiderül, a BMW a Superbike-vb monzai futamán hivatalosan is bemutatja a masinát.

Galéria