bmw 2014 eicma
Hírek

BMW, Milánó: S1000R és az új R1200RT

Az EICMA-n leleplezték a várva várt szupernakedet, az S1000R-t, amely mellett a boxer-blokkos túragőzös, az R1200RT legújabb kiadását is láthattuk - a bajorok bemutatója
Faster2
EuroMotor

Milánóban végre lehullt a lepel az S 1000 RR műszaki alapjaira épülő új BMW izomnakedről: az S 1000 R 160 (@11.000) lóerős teljesítménnyel, 112Nm-nyi nyomatékkal (@9.250) és 207kg-os saját tömeggel érkezik, illetve már szériakivitelben verseny-blokkolásgátlóval (Race-ABS) és automatikus menetstabilizáló rendszerrel (ASC) szerelik, valamint két üzemmód (Rain és Road) közül is választhatunk a körülményeknek megfelelően.

A sornégyes superbike-blokkot – ahogy az ilyenkor lenni szokott – az alsó és a középső fordulatszám-tartományokra optimalizálták, a mindennapos használat és a sportos országúti motorozások követelményeinek megfelelően. Alul és középen jelentősen megnövelték a teljesítmény- és forgatónyomaték szintet, miközben 2000 percenkénti fordulattal csökkentették a maximális fordulatszámot.

Az asszimetrikus dizájn elmaradhatatlan a bajoroknál

Ez az erőforrás 7.500-as fordulatig 10 newtonméterrel magasabb forgatónyomatékot produkál, mint a superbike RR-é. A blokk többek között átdolgozott csatornákkal kialakított hengerfejet, új bütyökprofilokat és ennek megfelelően áthangolt központi szabályzást kapott. A BMS-X motorszabályzó rendszer az elektronikus fojtószelep (E-Gas) alkalmazását is lehetővé tette.

A két további üzemmóddal kiegészített dinamikus vonóerő-szabályzás (kipörgésgátló), a DTC feláras extraként áll rendelkezésre, így akár egy naked kupán is komoly esélyekkel pályázhatunk a csupasz BMW-vel. További extraként a HP4-ről ismerős dinamikus csillapítás-szabályzás (DDC) is kérhető.

A BMW S 1000 R alapára 3.898.000 forint

A naked-igényekhez megfelelően enyhén átdolgozták a futómű-geometriát, és persze lekerültek az idomok is, de nem lett echte csupasz, maradt még műanyag a gépen. Mélyre süllyesztett orrával és meredeken emelkedő farával igyekeztek dinamikus külsőt rajzolni, de a felemás fejidom formája továbbra is kritika tárgya lehet. Az analóg fordulatszámmérővel párosított LCD-kijelzőn azonban infódömping van az aktuális sebességfokozattól, a választott üzemmódon át egészen a váltófényig és köridőmérőig.

A bajor boxer-szupertúrázó, az R 1200 RT legújabb változatáról is lehullt a lepel az EICMA-n. Az új blokk a BMW R 1200 GS boxermotorjára épül, teljesítménye 7.750-es fordulatszámnál 92LE, 125Nm-es nyomatékmaximumát pedig 6.500-as fordulatnál adja le. Az új RT főtengelye és generátora egyaránt megnövelt kiegyenlítő-tömeggel készül, a még kulturáltabb járáskultúra érdekében. Szintén a kényelmi fokozása okán – a fordulatszámot mérséklése érdekében – hosszabb végáttételt kapott a gép.

A 2014-es R 1200 RT alapkivitelében két üzemmódot kínál, és széria még az automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC) is. Az esőmód segítségével az RT karakterisztikája a pillanatnyi útviszonyokhoz igazítható. Extraként rendelhető Pro menetprogram, Dynamic (sportos) üzemmóddal és az autós világból már ismerős emelkedőn elindulást segítő funkcióval.

A fényszórók kialakítása a K 1600 modelljeinek koncepcióján alapul – extraként rendelhető a nappali menetfény

Az új RT leleplezésével egy szériamotoron debütáló világújdonságról is lerántották a leplet Milánóban, ez pedig – a gyári extraként kínált – BMW Pro váltóasszisztens. Ez az elektronika a mindennapos használat terhelési és fordulatszám-tartományain kuplungolás és gázelvétel nélkül teszi lehetővé a váltást, kényelmesebb és dinamikusabb közlekedést kínálva.

Az RT pontosabb iránytartásáról új fejlesztésű váz gondoskodik, a futómű tekintetében pedig az extraként rendelhető félaktív Dynamic ESA rendszer a pillanatnyi menethelyzet, illetve manőver szerint illeszti a csillapítás mértékét az adott körülményekhez.

Az új R 1200 RT – regadóval együtt – 5.428.000 forintért kapható

Az ergonómián is javítottak: a kormány-ülés-lábtartó háromszöge 20mm-rel lejjebb került, ami elsősorban az alacsonyabb termetű vezetők és utasok számára előnyös, a “továbbgondolt” szélvédő jobb szél- és esővédelmet nyújt. A műszeregység is új fejlesztésű: nagyméretű, 5,7 colos színes TFT-kijelzővel készül, amelyet egy-egy analóg sebesség- és fordulatszámmérő egészít ki. Számos túrafunkcióval bír, de a hifi extra.

A két világújdonságon kívül három olyan – jövő évi – modellt is láthattunk a BMW standján az EICMA-n, melyek most debütáltak a nagyközönség előtt. Ilyen a BMW elektromos robogójának szériaváltozata, a C evolution, az új R 1200 GS Adventure és az R nineT, a bajorok 90. évfordulós ünnepi café racere. 

2014-re szériaérett lett a gyártó elektromos robogója, a C evolution
R nineT: gyönyörű café racerrel ünnepli a BMW 90. születésnapját

A motorok mellett a BMW 2014-es ruházatáról is szó volt, a D-Air esésre “felfújódós” protektorokkal ellátott DoubleR RaceAir versenyruhát még működés közben is megmutatták – esés nélkül. Ez egyébként a BMW Motorrad és az olasz Dainese együttműködésének első gyümölcse, és olyan gyorsan működik, hogy hiába is próbáltuk lefényképezni… A bajor gyártó milánói sajtóbemutatójáról egy összefoglaló film is készült:

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás