Hírek

Itt az új R1200GS Adventure

A BMW R 1200 GS kifejezetten az offroad-ra összpontosító karakterének alapjain az Adventure máris a legújabb kedvenceként érkezik a terepezést kedvelő világjárók és túraendurósok számára
Faster2
EuroMotor

A nagy hengerűrtartalmú túra-endurók legsikeresebb gyártójaként a BMW Motorrad 2005 óta kínálja nagy GS Adventure gépét, mint a legnépszerűbb “távolsági” túra-motorkerékpárt. A legújabb R 1200 GS a hagyományok hű folytatója.

Az új R 1200 GS Adventure az R 1200 GS jól bevált és karakteres, lég-/vízhűtésű, boxermotorját vette át. Az R 1200 GS számára újonnan kifejlesztett, tavaly bemutatott 1170 köbcentiméteres aggregát teljesítménye 7750-es percenkénti fordulatszámnál 92 kW (125 LE), különleges technikája pedig precíziós hűtése, amelynek eddigi olaj hűtőközegét most víz váltotta fel.


Szintén újdonság a motor még kedvezőbb teljesítmény-leadást szolgáló, függőleges irányú átáramoltatása, illetve a motorral közös házba integrált, nedves tengelykapcsolóval szerelt, hatfokozatú sebességváltó. Sorozatgyártású BMW motorkerékpáron első ízben került a bal oldalra a karbantartásmentes kardánhajtás.

Az új GS Adventure az elsősorban terepen még kedvezőbb menettulajdonságok érdekében mintegy 950 grammal nagyobb kiegyenlítő-tömeggel és hajtásrendszerében egy kiegészítő lengéscsillapítóval készül. Akárcsak az R 1200 GS, az Adventure is robusztus és nagy torziós merevségű csővázra épül, a tekintélyes hatótáv szolgálatában megnövelt üzemanyagtartállyal (30 liter, ez +10 liter a sima GS tankjához képest), amely könnyű alumíniumból készül.


Az R 1200 GS Adventure is már alapkivitelében tartalmazza a blokkolásgátló berendezést (ABS), a kipörgésgátlót (ASC – Automatic Stability Control) illetve „Rain” és Road” üzemmódokat, amelyekkel a jármű menettulajdonságai széles körben a pillanatnyi útviszonyokhoz igazíthatók. Az extraként kínált „Pro menetprogramok” opcióval három további menetprogrammal bővül a kínálat, a biztonságot pedig a terephasználatra készült „Enduro ABS” és „Enduro ASC” mód fokozza tovább.

Az említett három további üzemmód – „Dynamic”, „Enduro” és „Enduro Pro” (kódolással aktiválható) – segítségével az ASC, az ABS, illetve – amennyiben a felszereltség tartalmazza – a félaktív Dynamic ESA (Dynamic Electronic Suspension Adjustment – dinamikus, elektronikus futóműállítás) rendszerei egyaránt a terepezés különleges követelményeire hangolhatók.


Új, kimondottan férfias stílusú burkolata mellett az Adventure 20 milliméterrel hosszabb rugóutak jellemezte új futómű-hangolásával, megnövelt szabadmagasságával, illetve hosszlengőkarja kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokat szolgáló geometriájával is kiemeli világjáró-karakterét és fokozott terepképességeit.

A nagyobb, kézikerékkel kényelmesen állítható szélvédő, a kiegészítő légterelő elemek illetve kézprotektorok fokozzák hatékonyan a szél és az eső elleni védelmet. Az R 1200 GS Adventure karakteres megjelenését széles enduro-lábtartók, állítható és megerősített lábfék-kar, valamint teljes egészében új fejlesztésű burkolatelemek teszik teljessé.

Az Adventure kivitel különlegességei

Az Adventure annyi, mint az R 1200 GS sokoldalú alapkoncepciójának átvétele a bevált, karakteres kéthengeres boxermotorral és magas fokú mozgékonyságot biztosító futóművel, mindemellett jelentősen fokozott terepképességek és világjáró-karakter

– Megnövelt motorbeli kiegyenlítő-tömeg, és kiegészítő lengéscsillapító a hajtásláncban a lágy járás és a kedvezőbb vezethetőség szolgálatában
– Az R 1200 GS modelléhez viszonyítva 20 milliméterrel megnövelt első és hátsó rugóút
– Elődjéhez képest 10 milliméterrel megnövelt szabadmagasság
– Kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokat szolgáló geometriával kialakított hosszlengőkar
– Hangsúlyosan robusztus és férfias, teljes egészében új fejlesztésű GS Adventure Design burkolati elemek
– 30 literes üzemanyagtartály, az előd modellel összevethető hatótáv
– Szériakivitelben blokkolásgátló berendezés (ABS) és kipörgésgátló (ASC – Automatic Stability Control), illetve kétféle üzemmód
– Gyári extraként három további menetprogram
– Gyári extrafelszerelésként félaktív Dynamic ESA (Dynamic Electronic Suspension Adjustment – dinamikus, elektronikus futóműállítás)
– Még kényelmesebb, állítható állásszögű ülés
– Nagyméretű, állítható szélvédő és kiegészítő légterelő elemek
– Széles enduro-lábtartók
– Állítható, megerősített lábfék- és váltókar
– Robusztus motor- és üzemanyagtartály-védő bukócső
– Gyári extrafelszerelések és kiegészítők széles kínálata

– további információ a BMW oldalán