Hírek

BMW G 450 X: felfrissítve 2010-re

Átprogramozott ECU, módosított futómű, jobb ergonómia.
Faster2
EuroMotor

A BMW finoman átdolgozta a G 450 X sportendurót a 2010-es szezonra. A gép szinte minden részletén módosítottak egy keveset a mérnökök, de az összkép nem változott.

A 2008-ban bemutatott G 450 X forradalmi masina volt a BMW számára, ez volt a bajor márka első igazi, 450-es sportendurója. A gép számos sportsikert ért el eddigi pályafutása alatt, a legjelentősebb ezek közül a finn Juha Salminen összetett második helyezése az idei Enduró-világbajnokság E2-es kategóriájában. Az eredmények ellenére – és persze a piaci érdeklődés fenntartása érdekében – azonban szükség volt némi frissítésre.

A 450-es, egyhengeres, befecskendezős blokk mechanikus alkatrészeit változatlanul hagyták a tervezők, csak a motorvezérlő elektronika beállításait módosították. Az eredmény szerényebb fogyasztás, kisebb motorfék és pontosabb gázreakciók – főleg terhelésváltásnál –, illetve a hírek szerint könnyebben kel életre a gépezet (már ha a sajtóanyag a kissé homályos

„javított indítási karakterisztika”

megfogalmazás alatt ezt érti). Az extralistán megjelent egy, a FIM (Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség) előírásainak megfelelő slip-on versenydob, amelynek fő előnye, hogy nagyjából 1 kg-mal könnyebb a szériakidörrentőnél. A teljesítmény nem változott, a G 450 X utcai kivitelben 40,8, nyitott állapotban 51,7 lóerőt ad le, nyomatékmaximuma 42,8 illetve 44 Nm.

A futóműnél elöl 2,5 mm-rel kisebb lett a villaeltolás, amitől semlegesebb viselkedés és jobb egyenesfutás várható. A teleszkópok progresszívebb csillapítást kaptak, így pontosabban reagálnak és hatékonyabban simítják ki a durva bukkanókat. A hátsó, központi rugóstagot szintén progresszívebb beállítással látták el. Az ergonómiát érintő változás, hogy a nyereg puha habszivacs tömést kapott, a combok felső részének magasságában pedig szélesebb lett. A G 450 X formatervét lényegében változatlanul hagyták a bajorok, itt az egyetlen újdonságot az aranyszínű teleszkópok és a grafika jelenti.

A felfrissített modell forgalmazása már idén októberben megkezdődik, azt egyelőre nem tudjuk, hogy változik-e a 2,6 millió forintos bruttó ár.

Galéria: BMW G 450 X 2010