Tesztek
BMW F800GS teszt
A reklámjában az áll, hogy megállíthatatlanul off-road, de szerintem, nem csak off, hanem on-road is élvezet vele menni.
Published
15 év agoon
By
Teszt Motor
A reklámjában az áll, hogy megállíthatatlanul off-road, de szerintem, nem csak off, hanem on-road is élvezet vele menni.
Amint az eddigi BMW-s tesztjeimből kiderült, nem vagyok a BMW gyár R szériájának a nagy rajongója, de ez a F sorozat kifejezetten tetszik.
Jó ez a soros 2 hengeres blokk, amit könnyen vezethető vázba szereltek. A forma is tetszetős, de ez is, mint sok minden elég szubjektív dolog. Én általában ahhoz viszonyítok, hogy a többi motorhoz képest milyen. Igaz ez a menetteljesítményektől elkezdve mindenre, amivel egy motorkerékpár tulajdonságait össze lehet mérni. Nálam fő szempont a használhatóság, mert nem sokan vannak akik azért vesznek motort, hogy otthon a garázsban nézegessék. Persze ennek is megvan a piaca, de mi a használható motorokat szeretjük.
Tehát ebből kiindulva ez a BMW jó! De ne szaladjunk ennyire előre, hanem lássuk a kategóriáinkat, amik alapján véleményezzük az aktuális tesztmotorokat.
Ez a külső szerintem kifejezetten jól néz ki, az első lámpát és a középállványt leszámítva.

Jó a szín is, talán csak a mintába vihettek volna több fantáziát, mert ez a GS felirat nem túl kreatív.
A hátulja szépen kiszélesedik a hátsó ülés alatt található tank miatt. Viszont a keskeny légszűrőházburkolat és első ülés miatt kényelmes is. A kormány-ülés-lábtartó háromszög pozíciója számomra ideális volt.

A műszerfalon két analóg óra és egy digitális multifunkciós kijelző található, ami rengeteg információval lát el. Ennek a funkcióit a bal oldali kormánykapcsolón található info gombbal váltogathatjuk.

A motor bal oldalára került a 2 az 1-be nagy kipufogódob, aminek a hangja zseniális. Aránylag halk, de kicsit röfögős hang hagyja el a torkát ennek az 800 köbcentis blokknak. Én teljesen beleszerettem. Nem is raknék rá másik dobot. Mondjuk ez a kategória nem is arról szól, hogy kinek hangosabb a gépe.

Rendelhető hozzá ez a négyszögletű doboz, ami úgy működik, ahogy egy doboznak kell. Sok minden elfér benne, teljesen szigetelt, és a motor kulcsával nyitható. Ilyet érdemes hozzá vásárolni!Volt még markolatfűtés is a tesztpéldányon, de ezen a nyári teszten ez nem teljesített szolgálatot.

A gyújtáskapcsoló mellett helyet kapott egy mini szivargyújtó csatlakozó is, az esetleges GPS áramellátását így könnyebb megoldani.
A 85 lóerős, soros kéthengeres blokkot jobban felállítva szerelték be a térhálós acélvázba, mint az F 800 S-ben, amitől jobban elboldogul a terepen, mert magasabban van az alja. A nyomatékos, (83Nm) kis fogyasztású (5,2/100km) blokk hengerfejében van a turpisság. A vonóhimbás szelepvezérlés kevés kopással és súrlódási veszteséggel jár, valamint jól bírja a magas fordulatszámokat. Ebből adódóan, csak 20.000 km-enként kell ellenőrizni a szelephézagokat.
A kifinomult befecskendezésnek köszönhetően úgy veszi a fordulatot, mint valami sportmotor. 4 és 8000 között a maximális nyomaték 90%-a rendelkezésre áll, amivel nagyon könnyű motorozni. A 6 fokozatú váltó kemény, de precízen kapcsolható.

Az ST változaton bordásszíj hajtja a hátsó kereket, amit ennél a GS-nél lánchajtásra cseréltek. Tehát, sajnos többet kell gondozni.
A futómű hangolása a budapesti utakra lett kifejlesztve. Sehol nem üt fel, viszont nem is túl kemény, jó vele közlekedni. Megkockáztatnám azt a kijelentést is, hogy talán ez volt eddigi pályafutásom egyik legjobb városi futóműve.

A magas hasmagasság miatt terepen is nagyon jól elboldogul. Az első rugózást nem a szokványos BMW Telelewer rendszerre bízták, hanem egy fordított teleszkópra, ami teljességgel állíthatatlan, viszont hétköznapi használatra ideális.
A hátsó futómű már furmányosabb. Ennek a rugóelőfeszítése és a húzófokozati csillapítása állítható, ami kétszemélyes használatnál jól jön, de van még egy útfüggő csillapító rendszer is benne, amit WAD rendszernek hívnak. Ez a rugózás függvényében, progresszív módon csillapít.
A motor száraz súlya mindössze 178 kg, ami teletankolva is 207 kg-ig tornászható fel.
Ez nem sok ebben a kategóriában, ami érződik is a kezelhetőségen.
Nagyon könnyű irányítani!
A BMW ABS megint rontott egy kicsit a pontszámokon, de ez a kisebb változat még mindig jobban működött nálam, mint az Adventure-ben lévő „elvileg“ jobb változat. Ez elöl 300 mm-es dupla tárcsákra harap, a 4 dugattyús Brembo nyereg, míg hátul 265mm-es szimpla tárcsa kétdugattyús Brembo féknyereg kombináció dolgozik.

Már többször leírtam, de azért most sem hagyom ki, hogy ha csúszós úton elkezd dolgozni az ABS, akkor ez a rendszer hirtelen elengedi a nyomást és ezzel nagyon megnöveli a féktávot. Ez mindössze arra jó, hogy irányítható marad a motor, de mi van akkor, ha kevés hely van egy ilyen manővernél?
Na mindegy, ki lehet kapcsolni, aminek az állapotát egy folyamatosan világító piros visszajelző lámpa jelzi a műszerfalon.
De akkor meg kissé szivacsos érzést kelt a fékkar behúzása, nem túl határozott a nyomáspont, pedig fémhálós fékcsövekkel van felszerelve.
Ezen nincs mit ragozni. Több száz kilométert el lehet rajta ücsörögni elöl-hátul. Talán csak az első ülés lehetne szélesebb egy kicsit, akkor viszont alacsonyabb vezetők nehezebben tudnák lerakni a lábukat megálláskor.
Ez a soros kéthengeres blokk nagyon jó ebben a vázban, kényelmes is és könnyű vele motorozni. Az én garázsomban szorítanék neki helyet hosszabb időre is. Kár, hogy vissza kell vinnem!
- jó futómű
- kis fogyasztás
- jó szélvédelem
- jó ergonómia
- ABS nem túl meggyőző
- kicsit keskeny ülés
- index kapcsolók kezelhetősége megszokást igényel
- magas alapár 2.678.000 Ft
ARAI , OAKLEY , INTERPHONE , AXO , DAINESE
Motor típusa | 4 ütemû, soros 2 hengeres, vízhûtéses, 8 szelepes DOHC |
Furat x Löket | 82,0 X 75,6 mm |
Hengerûrtartalom | 798 köbcentiméter |
Sűrítési arány | 12:1 |
Keverékképzés | Benzin befecskendezéses |
Olajmennyiség | 2,8 liter |
Gyújtás | Tranzisztoros |
Indító rendszer | Elektromos |
Kenés | Nedves olajteknô |
Erőátvitel | 6 sebességes mechanikus |
Váz típusa | Térhálós acélváz |
Villaszög / Utánfutás | 64 fok / 117 mm |
Felfüggesztés elöl | Fordított teleszkópos, tekercsrugós, olajcsillapítással |
Felfüggesztés hátul | Hátsó lengőkar tekercsrugóval, olajcsillapítással, a rugóelôfeszítés valamint húzó elôfeszítés állítható |
Kerékabroncs elöl | 2,15 x 21 |
Kerékabroncs hátul | 4,25 x 17 |
Fékek elöl | Dupla, 4 dugattyús, 300mm-es tárcsával |
Fékek hátul | 2 dugattyús, 265mm-es tárcsával |
Gumiabroncs elöl | 90/90ZR21 (54V) |
Gumiabroncs hátul |
150/70ZR17 (69V) |
Üzemanyagtartály | 16,0 liter |
Hosszúság | 2.320 mm |
Szélesség | 945 mm |
Tengelytáv | 1.578 mm |
Ülés magasság | 880 mm – 850mm |
Önsúly | 178 kg |
Alkalmazás | Ajánlás | Űrtartalom (ltr) | |
Motor (4 ü) | Legjobb | 300V 4T FACTORY LINE 10W-40 | 2,8 |
Jobb | 7100 4T 10W-40 | ||
Jó | 5100 4T 10W-40 | ||
Villa | Legjobb | FORK OIL FACTORY LINE MEDIUM (d) | |
Jobb | FORK OIL EXPERT MEDIUM (d) | ||
Hűtőközeg (50%) | MOTOCOOL EXPERT | 2.6 | |
Zsírzószemölcsök | TOP GREASE 200 | ||
Fék- és tengelykapcsoló folyadék | Best | DOT 5.1 BRAKE FLUID | |
Better | DOT 4 BRAKE FLUID |
You may like
-
Legördült a gyártósorról az egymilliomodik boxermotoros BMW GS
-
Kovács Bálint: „Amikor megjött a tempó, meglett a versenyképes köridő is”
-
Exkluzív modellt dob piacra a BMW: íme az M 1000 RR 50 Years M
-
Csúcson a BMW!
-
Bemutatkozik a 2021-es BMW GS kollekció
-
A BMW Black Collection puha táskákat kínál a motorjaira
Kövess bennünket az Instagramon is!