Hírek

BMW C1-E: régi moci új szerepben

A bajorok leporolták a sikertelen C1-est és elektromos tanulmánymotort építettek belőle.
Faster2
EuroMotor

A BMW európai nagyvárosokkal (London, Párizs, Róma, Barcelona) és Piaggio csoporttal együttműködve a városi motorozás biztonságosabbá tételéért dolgozik. A munka első bajorországi gyümölcse a C1-E tanulmánymotor. Nos, azt kell mondanunk, hogy a Bayerische Motoren Werke mérnökei nem erőltették meg magukat.

Hogy miért? Mert a németek csupán leporolták a sikertelen és már-már elfeledett C1-et, kicsit szögletesebbre rajzolták, hogy jobban hasonlítson a jelenleg futó BMW modellekre, majd a benzines blokk helyett belepakoltak egy elektromos erőforrást, amelyet a „villanyos” robogókat gyártó Vectrixtől kölcsönöztek. Ezen a téren az egyetlen újdonságot a modern lítium-ion akkumulátor jelenti. A gyári sajtóanyag szerint a C1-E-t fel lehetne szerelni alacsony károsanyag-kibocsátású, mégis hatékony belső égésű motorral is, ami szerintünk nem nagy kunszt, hiszen csak az eredeti blokkot kellene visszaszerelni, nyilván némileg modernizálva.

A biztonságos motorozást szolgáló berendezések szintén a C1-ről érkeztek, persze a hivatalos álláspont szerint mindegyiket továbbfejlesztették. A pilótát bukókeret, a csőrszerű sárvédőben elhelyezett energiaelnyelő betét és biztonsági öv védi, ha baleset történik.

Pontosabban csak védené, hiszen a C1-E minden bizonnyal megmarad tanulmánynak, a BMW-nél jelenleg nem tervezik a sorozatgyártását. A koncepcióban bemutatott fejlesztések viszont később megjelenhetnek más kétkerekűekben.

Galéria: BMW C1-E

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás