Hírek

BMW: a sikersztori folytatódik?

Íme az "aszfaltos" F700GS és a "terepes" F800GS, a bajorok legújabb túraendúrói
EuroMotor
Faster2

Azonos alap, két modell, különböző felhasználási terület. A bajorok a könnyűsúlyú túraendúrók között is finoman szegmentálják a vásárlóközönséget, figyelmesen kiszolgálva a tourenfahrerek igényeit – ehhez értenek. És van is rá igény, továbbá nagy a valószínűsége annak, hogy nem (most) szakad meg ez a sorozat…

Amikor a BMW 2007-ben az F 650 GS és F 800 GS belépő- és középkategóriájú modellekkel bővítette GS-családját, az újdonságok egyértelmű küldetéssel érkeztek a piacra: mindenfajta úton élvezetes motorozás a könnyű kezelhetőség révén, illetve magas fokú kényelem a hosszabb utazások során. Egy koncepció, két modellváltozat, amelyeket egyaránt nagy lelkesedéssel fogadott a bajor fanok széles tábora.

A németek ennek szellemében két új, F 700 GS és F 800 GS modelljével írják tovább a GS-típusok történetét. Az új 800-as GS utcai és túra-kvalitásait a gyártó szerint kiváló terepezési képességekkel ötvözi, ebben a kategóriában „mindeddig elérhetetlenül magas színvonalon” egyesítve e két világot. Az új 700-as ezzel szemben inkább azon motorosokra összpontosít, akik kevésbé igénylik a terepezési adottságokat. Legfőbb erősségei között így alacsonyabb üléspozíciója, magas fokú mindennapos használhatósága és gazdaságossága mellett kínált kiemelkedő kezelhetősége említhető.

Új, „Biztonság 360°-ban“ elnevezésű koncepciója (erről bővebben hamarosan, Biztonság rovatunkban) keretében a BMW új F-GS modelljeit már alapkivitelben a legújabb generációs blokkolásgátlójukkal szereli fel. További, a kategóriájukban szintén újdonságnak számító biztonsági segédlet az extraként rendelhető automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (ASC), illetve az elektronikus futóműállítás (ESA) – ezekről lentebb részletesebben.

F 700 GS 2016


A képen látható F 700 GS olcsóbb anyagokból építkezik és “egy tizessel” gyengébb is, mint az azonos lökettérfogatú 800-as modell

Az F 700 GS és az F 800 GS is folyadékhűtésű, hengerenként négyszelepes, soros kéthengeres motorral készül. 798 köbcentis, elektronikus benzinbefecskendezés és hatfokozatú váltó. Érzékeny gázadási reakciói, a gyár szerint meggyőző erő mellett csekély üzemanyag-fogyasztásra számíthatunk. Egyedülálló a sorozatgyártású motorkonstrukciók körében a kiegészítő hajtókarral megoldott tömegkiegyenlítés, amely az első és másodrendű tömegerőket csaknem teljes mértékben kiegyenlítve gondoskodik a kéthengeres messzemenőkig rezgésmentes üzeméről.

Az F 800 GS modellben 7500-as fordulatszámnál 85 lóerős teljesítménnyel szolgál ez az aggregát, maximális forgatónyomatéka pedig 5750-nál 83Nm. Az új F 700 GS teljesítmény- és nyomaték tekintetében egyaránt fejlődött elődjéhez képest. 7300-as fordulaton 75 lovas teljesítménye négy lóerővel haladja meg a korábbi modellét, de 5500-as fordulatnál leadott 77Nm-es maximális nyomatéka is magasabb. Valamivel rövidebb áttételezése révén dinamikusabb menetteljesítményekkel szolgál.

F 700 GS 2016


A 700-ast inkább az aszfaltra szánja a gyártó…

Az új F 700 és 800 GS egyaránt jól bevált futómű-technikával készül. Az acél csőváz teherviselő elemként integrálja a motort, s a tervezők a négyszögletű acélcső-profilból készült hátsó vázat, a kettős alumínium lengőkart, illetve a kerekeket és a gumikat is változatlanul hagyták. Akárcsak az F 800 GS, az új 700-as lassításáról is kettős első tárcsafék gondoskodik, emellett ugye mindkét GS-újdonság első ízben már alapkivitelében tartalmazza a BMW kétcsatornás ABS-ének legújabb generációját.

Abszolút újdonság a szegmensben az elektronikus futóműállítás rendszere. Ahogy például a nagy, 1200-es GS-eken már megszokhattuk, igen kényelmesen, a kormányról egyszerű gombnyomással teszi lehetővé a hátsó rugóstagok széthúzási csillapításának a „Comfort“, a „Normal“ és a „Sport“ üzemmódok szerinti állítását. Ezzel a csillapítás karakterisztikáját mindenkor motorozási stílusához, illetve a pillanatnyi útviszonyokhoz illeszthetjük.

Ugyancsak új gyári extrafelszerelésként jelent meg a kínálatban a piaci szegmensben szintén egyedülállónak számító új, automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer. A BMW e korszerű kipörgésgátló berendezése gyorsításkor hatékonyan veszi elejét a hátsó kerék hajtásból eredő megcsúszásának, ezzel az oldalvezető erő megszűnésének, amely végső soron a hátsó kerék kitörését eredményezné.


…míg a 800-assal a laza talajos kalandok is vállalhatók

Az új gépek új kapcsolókat is kaptak: az F 700 GS és az F 800 GS a BMW legújabb fejlesztéseit alkalmazza, amelyeket a gyártó szerint kompakt konstrukció és még kedvezőbb ergonómia jellemez. Az új tervezésű műszerfal-számlapok a pillanatnyi értékek még könnyebb leolvasását teszik lehetővé. Az információs kijelző immár alapkivitelben tájékoztat az üzemanyagszintről és a hűtőfolyadék hőmérsékletéről. Apróság, de hathat az érzelmekre, hogy a friss GS-ek irányjelzői, valamint LED-es hátsó lámpájuk is új tervezésű, füstszürke burái még divatosabb megjelenést kölcsönöznek nekik.

Az új BMW F 700 és 800 GS formai nyelvezetében is jelentősen továbblépett, és a gyáriak szerint még inkább letisztult dizájn jellemzi – ezt úgyis mindenki maga dönti el. A fejlesztés leginkább az új oldalsó burkolatokon mutatkozik meg, amelyek még “hangsúlyosabbá és dinamikusabbá” váltak. Az F 800 GS vásárlóinak egyébként az ülésmagasság mérséklésére vonatkozó kifejezett igényére a bajorok immár mélyebbre ültetett futóművel és alacsonyított üléssel is szolgálnak. Továbbá az is szempont lehet a potenciális vásárlóknak, hogy a BMW Motorrad az extrafelszerelések és kiegészítők kínálatát is jelentősen kibővítette.


Bár a “terepes” 800-as GS nehezebb, egyes alkatrészei jobban bírják a strapát a kistesónál
Műszaki fejlesztések – Áttekintő

·    Az F 700 GS esetében elődjéhez képest fokozott teljesítmény- és forgatónyomaték-szint: 55 kW (75 LE) / 7300 min-1 (F 650 GS: 52 kW [71 LE] / 7000 min-1)
·    Szériafelszerelésként a BMW Motorrad kétcsatornás blokkolásgátló berendezésének (ABS) legújabb generációja
·    Dupla tárcsás fék elöl, már az F 700 GS számára is
·    Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) (gyári extrafelszerelés)
·    Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) (gyári extrafelszerelés)
·    Átdolgozott kézikerék a hátsó rugóelőfeszítés-állítás számára
·    Új tervezésű burkolatelemek dinamikusabb, férfiasabb dizájnnal
·    Új színek az F 700 GS palettáján: „Piros alma metál”, matt „Ostra-szürke metál” és „Gleccser-ezüst metál”
·    Új színek az F 800 GS számára: matt „Kalamata metál”, „Cordoba-kék” és „Alpin-fehér 3”
·    Új kapcsolóegységek a kormányon és új tervezésű első fékfolyadék-tartály
·    Új fejlesztésű szorítórögzítés az F 700 GS kormányához
·    Műszeregység új sebesség- és fordulatszámmérő-számlapokkal és bővített információtartalommal
·    Új szélvédő az F 700 GS számára
·    Füstszürke burák az irányjelzőkön és a LED-es hátsó lámpán
·    Mélyebbre ültetett futómű/alacsonyabb kialakítású ülés az F 800 GS esetében (gyári extrafelszerelés/kiegészítő)
·    Teljesítmény-csökkentés 35 kilowattra (48 LE) (gyári extrafelszerelés)
·    Jellegmező-variáció normálbenzinhez (ROZ 91) (gyári extrafelszerelés)
·    Komfort-ülés már gyári extrafelszerelésként is
·    Koffertartó „Variokoffer” számára már gyári extrafelszerelésként is
·    Új fejlesztésű középállvány gyári extrafelszerelésként
·    Komfort csomag: fedélzeti számítógép, markolatfűtés, koffertartó, középállvány (gyári extrafelszerelés)
·    Biztonsági csomag az F 800 GS számára: Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) és Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) (gyári extrafelszerelés)
·    Biztonsági csomag az F 700 GS számára: Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC), Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) és gumiabroncs levegőnyomás ellenőrző berendezés (RDC) (gyári extrafelszerelés)
·    LED-es kiegészítő fényszóró az F 800 GS számára (gyári extrafelszerelés)
·    Széles enduro-lábtartók (kiegészítő)


Balra a 700-as, jobbra a 800-as GS – a kettejük közötti különbségeket lásd a lenti táblázatban
A legfontosabb műszaki eltérések

BMW F 800 GS                                                   BMW F 700 GS
63 kW/85 LE                                                        55 kW/75 LE
USD-teleszkópvilla                                Hagyományos teleszkópvilla
WAD-rugóstag                                             Gáztöltésű rugóstag
Drótküllős kerekek                             Alumíniumöntvény keréktárcsák
21-colos első kerék                                     19-colos első kerék
Alumíniumkormány                                            Acélkormány
Ülésmagasság: 880/850 mm                         820/790 mm
Menetkész saját tömeg: 214 kg                            209 kg


Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás