Hírek

Benelli, Milánó, Tornádó

Újabb Tornádó várható: bemutatjuk a Benelli újdonságait, melyek között van 125-ös bulimotor, 300-as sport(os)motor, illetve 500-as scrambler és túraenduro is
Faster2
EuroMotor

Ahogy arról már tavaszi modellpaletta cikkünkben beszámoltunk, új idők járnak a Benelli háza táján. A több mint 100 éves múlttal rendelkező márka kínai tulajdonba került, ami radikálisan megváltoztatta az olasz gyártó stratégiáját. A távol keleti piacon nem az 1130-as modellek a felkapottak, így várható volt, hogy a Benelli kisebb modellekkel fog előrukkolni.

Legnagyobb újdonságuk (melyet a többi modellel együtt a milánói EICMA kiállításon mutattak be) egy legenda visszatérése. A Tornado 302 (lásd a kezdőképen is) modell személyesítette meg a gyártó superbike-ját, mely főként 900 és 1130 köbcentiméteres háromhengeres erőforrással hódított az elmúlt 15 évben. A modell hírneve azonban az elmúlt években már feledésbe merült, most viszont elérkezett számára a megújulás.

Tornado 302

A Benelli egykori zászlóshajója jó néhány súlycsoporttal lejjebb kényszerül visszatérni, ám ez még nem jelenti azt, hogy elvesztette volna karakterét. Habár csak 302 köbcentiméteres soros kéthengeres szív dolgozik az idomok alatt, az új modell komoly kihívóként érkezhet kategóriájába. A fordított első felfüggesztés, és a dupla első féktárcsák igencsak pozitív benyomást keltenek, melyekhez olaszos fej- és faridom tartozik. Szemből szemet gyönyörködtetően újszerű fényszórókkal találkozhatunk, mely hangulatát tovább fokozza a mesterien karcsúsított faridom. A kettő közt meghúzódó rész azonban már nem tűnik ennyire kompaktnak és kidolgozottnak, bár ehhez élőben is szemügyre kellene venni a vasat – reméljük, találkozhatunk vele idehaza is a közeljövőben. A képek alapján a motorblokk, a kipufogó, és a váz tűnik kevésbé kidolgozottnak, de ha megfelelő árcédulát kap a kis Tornado, könnyen odapörkölhet a konkurenciának.

Tornado Naked T

Odapörkölhet, mint a Tornado Naked T a Honda MSX 125-ösének! A Naked T fantázianevet viselő modell titkolózás nélkül ugrik a Honda által kreált kis piacra, megfűszerezve egy kis olaszos dizájnnal. Az erőforrás a japán márkához hasonlóan nyolcadliteres léghűtéses egyhengeres, ám ehhez túlméretezett Ducati stílusú keresztmerevítős váz tartozik.

A Benelli-t is elérte a scrambler-láz, melynek reneszánszát vétek lenne nem kihasználni manapság. A Leoncino igazi retro tengerpart-járó dizájn kapott, sőt érdemes a technikai információkba is beleolvasni. Kéthengeres 500 köbcentiméteres szív dolgozik a csővázban, melyhez fordított első felfüggesztés kapcsolódik. Természetesen terepgumikat is kapott a gépezet, melyek elöl 19, hátul pedig 17 col méretűek.

Leoncino

Nem a homokfutó Scrambler volt az egyetlen újdonság, ami megkapta a félliteres erőforrást. A donorszív egy igazi terependúróba is beültetésre került, mely a TRK típusrövidítést kapta. A Tre-K kistestvére sokkal inkább terepre készült, morcos fejidoma pedig leginkább egy aligátorra emlékeztet – első sárvédőjében pedig megtalálni a Ducati Multistrada-hoz hasonló orrlyuk-szerű nyílásokat. Ezen kívül küllős felniket, igényes túradobozokat és bukócsövet is kapott, ám én hiányolom róla a motorvédő burkolatot, ami egy ilyen kaliberű terepmotorhoz azért járna.

TRK 502