bmw gstrophy2014 kepek
Hírek

Bajor kalandozás Kanadában (7. nap – frissítve!)

Hét nap és több mint 2300 kilométernyi nehéz terep, valamint 20 speciális szakasz után véget ért a BMW GS Trophy, a mi régiónk győzelmével (videókkal frissítve!)
Faster2
EuroMotor

A kelet-közép-európai csapat megérdemelten nyerte meg a 2014-es GS Trophy-t: a kezdetektől fogva az élen álltak, sok speciális szakaszt, továbbá mindkét fotópályázatot megnyerték.

Wojciech Zambrzycki, Maciej Gryczewski és Karel Rahcel uralta az idei megmérettetést, amely ugyanazon a helyszínen, Exshawban ért véget, mint ahol elkezdődött. A kelet-közép-európai csapat összesen 276 pontot szerzett, így a második helyezett dél-afrikai csapatot 49, a harmadik helyezett franciát pedig 78 ponttal előzte meg.


A díjátadó ceremónián mind a 16 csapat kapott díjat részvételéért. Michael Trammer, a GS Trophy szervezője: „Véleményem szerint mindegyik csapat győztesként távozhat. Nem számít, ha nem az élcsapatok között fejezték be a megmérettetést, mert mindannyian egyetlen nagy csapatot alkotunk”

Ezt a véleményt osztotta Ralf Rodepeter, a BMW Motorrad marketing vezetője, aki hozzátette: „Ez egy remek kanadai élmény volt a motorkerékpároknak, a tájnak, a résztvevőknek és a keményen dolgozó, háttérmunkákkal foglalkozó csapatnak köszönhetően, akik mindezt lehetővé tették. Igazán lenyűgöző, hogy a GS motorkerékpárok több mint 2000 kilométernyi elképzelhetetlenül nehéz terep után is tökéletes állapotban vannak. Azt is jó látni, hogy egy olyan motorkerékpár, mint a GS egyesíti a világ minden tájáról érkező embereket, akik Kanadába utaztak, hogy részt vegyenek a GS Trophyban”

Végül Heiner Faust, a BMW Motorrad alelnöke osztotta meg gondolatait: „Nem tudok még egy olyan eseményről, mint a GS Trophy. Nem lehet az egyik Trophy rendezvényt a másikhoz hasonlítani, mert mindegyik fantasztikus volt a maga nemében. A GS Trophy alapötlete az, hogy minden második évben egy másik országban kerüljön megrendezésre és itt Kanadában a lenyűgöző táj mellett a motorozás is élmény volt. Mi itt a helyszínen, de egy sokkal nagyobb GS közösség az interneten keresztül követte az eseményeket, így a GS Trophy a legfontosabb rendezvény számunkra a média megjelenés tekintetében. Mindegyik GS Trophy-t nehéz felülmúlni és 2014-ben valóban magasra tettük a mércét”

A 2014-es BMW Motorrad GS Trophy végeredménye

Helyezés

Csapat

Pont

1

Kelet-Közép-Európa

276

2

Dél-Afrika

227

3

Franciaország

198

4

Argentína

182

5

Egyesült Államok

174

6

Ausztria/Svájc

160

7

Oroszország

158

7

Dél-Amerika

158

9

Kanada

153

10

Egyesült Királyság

142

11

Németország

136

12

Mexikó

125

13

Dél-Korea

124

14

Japán

120

15

Brazília

117

16

Olaszország

116

  A hatodik nap  

A GS Trophy utolsó előtti napja hosszú és megterhelő volt, hiszen a 400 kilométeres táv során három speciális szakaszt teljesítettek a résztvevők, miközben egy időzónán is áthaladtak. Tomm Wolf és Pat Horan mindegyik speciális szakaszt úgy tervezte, hogy az a lehető legtrükkösebb legyen.


Az esti tájékoztatón kiderült, hogy ismét a kelet-közép-európai csapat lett a nap összesített nyertese, amely ennek köszönhetően tovább növelte előnyét a második helyezett dél-afrikai és a harmadik francia csapattal szemben.


Wojciech Zambrzycki, a kelet-közép-európai csapat tagja: „Bár már csak egy nap van hátra és megfelelő előnnyel rendelkezünk, mégsem vagyunk nyugodtak, mivel némelyikünknek versenytapasztalata is van és tudjuk, hogy a győztes kilétére csak a célegyenes végén derül fény. Szóval a holnapi nap is olyan lesz, mint az összes eddigi: reggel felkelünk és megpróbálunk a legjobb tudásunk szerint teljesíteni. Ha elég szerencsések leszünk ahhoz, hogy megnyerjük a GS Trophy-t, akkor holnap este ezt biztosan rendesen megünnepeljük”

  Az ötödik nap  

Látványos terep, a motorosokat különösen próbára tévő szakaszok és egy életre szóló meglepetés az egyik résztvevő számára, valamint először a GS Trophy történetében közönség is láthatta, miről is szól ez a megmérettetés.

Az ötödik napon – először a 2014-es GS Trophy során – a rajt és a cél ugyanazon a helyen volt. A 200 kilométeres táv a résztvevők szerint egyértelműen az idei rendezvény eddigi legjobb motorozását tette lehetővé.


Stephanie Rowe, a „One World. One R 1200 GS” egyik nagykövete is a helyszínre repült, hogy találkozzon a részvevőkkel és a vendégekkel párja, Vincent Biau, a francia csapat tagja legnagyobb meglepetésére, aki azt hitte, hogy tőle több ezer kilométerre Londonban tartózkodik.

A hatodik napon észak felé tart a GS Trophy, ahol további megmérettetések várnak a csapatokra a rendezvény utolsó előtti felvonásán.

  A negyedik nap  

Elkezdődött a BMW GS Trophy második fele, a kelet-közép-európai csapat tovább növelte előnyét…

Három egymást követő hosszú távú nap után a BMW GS Trophy motorosai a negyedik napon egy kis pihenőt kaptak, mivel a 230 kilométeres távot kevésbé megterhelőnek gondolták. Csakhogy nem volt az! A negyedik etap ismét egy „fekete pályát” tartogatott a motorosok számára, hogy megfelelően próbára tegye a résztvevők motorozási tudását, amely végül egy kanadai témájú erőpróbával, a „Logger Games”-el (favágó játékokkal) végződött.


A tizedik speciális szakasznál, a „Pioneer Bridge”-nél a három csapattagnak és a csapat újságírójának együtt le, majd fel kellett tolniuk egyik BMW motorkerékpárjukat egy szűkös, sziklás terepen, mindezt időre. A leggyorsabban a kelet-közép-európai csapat teljesítette a feladatot.

A „Logger Games”-en nem meglepő módon a kanadai csapat volt az egyik legjobb, majdnem megszerezve a győzelmet az otthont adó nemzetnek. Végül a kelet-közép-európai csapat lett a nap összetett nyertese, sőt a fotópályázatot is megnyerték.

A kelet-közép-európai csapat így jelentősen növelte előnyét az összetettben, de most az egyik újonc csapatra összpontosítunk, amely egyelőre a tabella másik végén folytat kemény küzdelmet.

Leonardo Noyola Vogel, a mexikói csapat tagja: „Először is a GS Trophy nagyon nagy élmény. Az elmúlt három nap remek volt, és rengeteg barátot szereztünk a világ minden tájáról. Mindenki nagyon barátságos és jól érezzük magunkat. Jó nap volt a mai, élveztük a technikás részeket és biztosak vagyunk abban, hogy a holnapi nap még jobb lesz”

  A harmadik nap  

A világ számos pontjáról érkező tehetséges GS motorosok a harmadik napon igazán megtapasztalhatták Kanada zord szépségét, mivel 200 kilométernyi terepkaland, 150 kilométernyi, festői szépségű hágót átszelő aszfaltozott út és három speciális szakasz várt a résztvevőkre, amelyből kettő különösen vizes volt…


A nap összesített nyertese a dél-afrikai csapat, két negyedik és egy második helyezést értek el a három speciális szakaszon. Ruan de Lange, a dél-afrikai csapat tagja: „Nagyon boldogok vagyunk, hogy nyertünk ma. A csapat újságírónk, Stefan Boshoff részt vett a 2010-es GS Trophy-n és elmagyarázta, hogy ezen a megmérettetésen az a legsikeresebb stratégia, ha állandóságra törekszünk a feladatok során. Ezt remekül kamatoztattuk a mai napon és sokkal közelebb kerültünk a kelet-közép-európai csapathoz. Ugyanezt kell tennünk a következő négy nap folyamán!”


A negyedik nap speciális és „helyi” szakaszok teljesen új sorozatával várja a résztvevőket – némelyiket nagy tömeg előtt kell teljesíteniük.

  A második nap  

A kelet-közép-európai csapat a második nap után továbbra is vezeti az összetettet a GS Trophyn, de a nap győztese a francia és a koreai csapat. Az európaiak a két speciális szakaszon nyújtott megbízható teljesítményének köszönhetően (második és negyedik hely) továbbra is az élen áll, bár már csak öt pont előnnyel.

Mentális és fizikai felkészültségre is szükség van…

A második nap folyamán a csapatok koordinátákat kaptak, amik alapján egy piros táblát kellett megtalálniuk. Ezután további ötöt kellett megkeresniük 30 perc alatt, amelyeket BMW Motorrad Navigator V készülék helyes használatával lehetett meghatározott sorrendben megtalálni.


Könnyűnek hangzik, de a kidőlt fákkal, nagyra nőtt bokrokkal és sűrű aljnövényzettel nehezített terep próbára tette a résztvevők erejét és koordinációs képességét. Úgy tűnt, hogy a kelet-közép-európai csapat verhetetlen idő alatt teljesítette a szakaszt, de végül a koreai csapat majdnem 2 másodperccel jobb időt teljesített.

Jae Sun Lee, a koreai csapat tagja: így nyilatkozott: „A navigációs teszt során egyszerűen futnunk kellett a győzelemhez. Miután megszereztük a koordinátákat rögtön futottunk a következőhöz, sosem sétáltunk – ez pont az ellenkezője a tegnapi „Broken Bridge” feladat során alkalmazott stratégiánknak, ahol tudtuk, hogy óvatosabb megközelítésre van szükség. Nagyon boldogok vagyunk és számunkra nagy öröm, hogy egyáltalán részt vehetünk a GS Trophy-n. Hihetetlen, hogy megnyertünk egy szakaszt és a hetedik helyen állunk az összesítésben!”

  Az első nap  

Két év tervezés, valamint a világ számos pontján rendezett selejtező után kezdetét vette a 2014-es BMW GS Trophy. 19 ország motorosa várta a rajtot. Az öt darab, egyenként 12,19 méter hosszú konténerben érkezett 80 darab R 1200 GS és 12 darab R 1200 GS Adventure motorkerékpár, valamint a 15 személygépkocsi több, mint 2000 kilométeres utat tesz meg mintegy 100 ember kíséretében (beleértve a 48 résztvevőt, a 16 csapat újságíróit, a két orvost, a szerelőket és a rendezőket).


Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás