Vezetéstechnika

B125: nem jött össze az ötvenezer

Nem gyűlt össze az 50.000 aláírás jogsi ügyben - marad minden a régiben?
EuroMotor
Faster2

Szerkesztőségünk kissé elcsodálkozott azon, hogy nem jött össze az ötvenezer aláírás B125-ügyben: ennyi kellett volna ahhoz, hogy a magyar törvényhozás biztosan foglalkozzon a Totalcar kezdeményezésével.

Ti, kedves Olvasóink, nagy részben támogattátok, hogy lehessen “B” kategóriás jogosítvánnyal legfeljebb 11kW teljesítményű 125-öst vezetni. Bár a témával kapcsolatos cikkeink hozzászólásai alapján a magyar motoros társadalmat is megosztotta a kérdés – ennek ellenére úgy gondoltuk, hogy nem ezen az ötvenezer szignón, hanem honatyáink döntésén múlik majd a jogosítvány-kedvezmény.

Annál is inkább, mert rengetegen csatlakoztak az ügyhöz, ami az aláírásgyűjtő helyeket illeti. A Totalcar csapata is bevetett mindent, hogy a magyar motoros – vagy motorozni vágyó – minél könnyebben kinyilváníthassa véleményét a B125-tel kapcsolatban: számos robogószalonnal megállapodtak, hogy lehessen náluk aláírni, térképet készítettek a gyűjtőhelyekről, bevonták a buliba MOL-kutakat is, sőt, képviselőknél is lobbiztak, hogy az öltönyösök idejében megtudják, miről is van szó. Az ötletgazdáknak nem nagyon kellett erőlködniük, mivel rengeteg személy, csoport, intézmény, miegymás vállalt szolidaritást az üggyel kapcsolatban. Egyáltalán nem csak motoros érdekeltségű segítőkről van szó! Hogy néhány különlegességet említsünk: csatlakozott a B125 névre keresztelt akcióhoz autószalon, kávéház, söröző, pizzéria, horgászbolt, zöldséges, papírbolt, de még gyros-os és kürtöskalácsos is – sőt, ügybuzgó magánszemélyek is beálltak a sorba.


Egyelőre a közeljövőben még nem nőnek az autók fölé a motorosok…

Ilyen komoly megmozdulás után tényleg nagyot néztünk, hogy még az ötvenezres limittől is messze elmaradt az eredmény: kis híján 35.000 aláírás gyűlt össze – ami nem kevés, de ebben az esetben mégis. Ennyi ember véleménye nem kötelezi az Országgyűlést, hogy foglalkozzon a kérdéssel, ugyanakkor az sem lehetetlen még, hogy egy fél Puskás-stadionnyi motoros kedvéért is megvitatják a témát. Természetesen a fejleményekről – ha lesznek – beszámolunk majd, de egyelőre meg kell barátkoznunk a gondolattal, hogy az “autós” vezetői engedély továbbra is csak 50-es motorok vezetésére jogosít. Most pedig következzenek mini közvélemény kutatásunk részletes eredményei, hogy hogyan vélekedtetek a nyolcadliteresek könnyített vezethetőségének ötletéről. Szerintünk a B125-nek sokkal több előnye lett volna, mint hátránya, de ebbe most nem is érdemes bővebben belemenni – egyelőre.


A szavazók nagy része rendelkezik a szóban forgó B-s jogsival, ami nem meglepő, mert a legtöbb voksoló elmúlt 21 éves


Kétharmadotok teljesen egyetért a B125 törekvéseivel, míg a szavazók közel fele tartja egyértelműen biztonságosabbnak, hogy 125-ös nyergében kezdjen motorozni az ember a forgalomban – 50-es helyett


Kicsit több, mint a szavazók fele mindenképp valamilyen vizsgához kötné a B125 “engedményt”. Erre vonatkozólag leginkább olyan gyakorlatokat ajánlotok, amik nem szerepelnek a szokásos jogsis rutin-elvárásokban


A voksolók fele nem kötné korhatárhoz a B125-öt, a másik felének túlnyomó része viszont mindenképpen. A kezdeményezés megvalósulása esetén optimistán látjátok a jövőt: legtöbben több robogósra, kevesebb autóra és járhatóbb forgalomra számítotok


Mindössze három százalékotok vette biztosra, hogy nem gyűlik össze időre az 50.000 – nekik lett igazuk. A magyar törvényhozásba vetett hitetek viszont már korántsem ilyen bizakodó


Saját ötletünket is túlnyomó részt támogatnátok, de ezek után egyelőre nem merünk aláírásgyűjtésbe fogni…

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás