Tesztek

Az ezresek görbe tesztje

Lemérettük az ezreseket, kíváncsiak voltunk ki is a király. A meglepetés nem maradt el.
EuroMotor
Faster2

Lemérettük az ezreseket, kíváncsiak voltunk ki a király. A meglepetés nem maradt el.

Egy sportmotoros társaságban belemenni abba a parázs vitába, hogy melyik ezres a legerősebb vagy legnyomatékosabb, körülbelül olyan, mint amikor Bruce Willis nyakában egy “utálom a niggereket” táblával besétált a harlemi gettóba. A Hondások általában kicsit halkabbak, de a Kawasakis és Suzukis tábor bármikor ölre megy, nem beszélve a Yamahásokról, akik az új R1-gyel fejben már mindenkit levernek. Pedig ha tudnák..

Amikor egész véletlenül hozzánk került a Honda CBR1000RR és az új Suzuki GSX-R 1000, ráadásul megtudtuk, hogy előző nap a Superbike-osok az Yamaha R1et méricskélték, fejünkre esett Newton almája. Hirtelen jött tehát az ötlet, hogy igazságot tegyünk, na meg persze rettentően kíváncsiak voltunk, de ezt inkább nem mondom, akar a fene hamar megöregedni. A terv tehát az volt, hogy csapunk egy görbe estét, széles mosollyal beállítunk Ago-hoz a Lurdy mellé és a híres-neves padján leméretjük a Suzukit és a Hondát. Hozzátartozik a történethez, hogy az eredmények pont ezért lesznek összehasonlíthatóak, mert ugyanott padoztuk le az összes motort. Minden fékpad mást mér kicsit, melyik jobb, melyik rosszabb ugye.

Ahogy láttam, a denevérekkel pont ellentétben Ago imádja, amikor fény derül valamire, őt is izgatta, hogy ki ver kicsodát, már a görbék nyelvén. Mert természetesen ne felejtsük el, hogy a teljesítmény és a nyomaték nem minden. Lesarkítva ezek az adatok csak arra jók, hogy egy-egy esti baráti összejövetelen lehessen dobálózni a számokkal, na meg -tapasztalatból mondom – lehessen az értékesítőkkel okoskodni a kereskedésekben. Rengeteg összetevője van még egy jó köridőnek, nem csupán az erő az, és akkor még nem beszéltünk a pilótáról. És végtére is a köridő számít, vagy nem? Jó példa erre a Honda, ami sosem titkolta, hogy nem ő ette a legtöbb sportszeletet, mégis nehéz lenne hirtelen összeszámolnom mennyi SBK vb-t nyert. Na jó, nem vagyunk kínaiak, elég a rizsából, lássuk a döbbenetes valóságot.


 

Mondom mit lehet leolvasni a görbékről. A Honda teljesítményleadása a leglineárisabb, ezt egyébként érezni is, erre még nem tágultak ki a puppiláim. Azt is látni, hogy a Suzuki durván 8.000-es fordulatig inkább csak lendületet vesz a fenti robbantásra, minthogy ott dolgozza ki magát. Ebből kifolyólag ott, ahol az ember utcán használja a motort, kicsit a CBR ügyesebb. 8ezertől viszont a GSX-R nagyon szép egyenletes és kövér görbe által végig maga alá nyomja a konkurenciát. És még ezen sem lepődtem meg.

Na, de jöjjön a Yamaha, amiről a konstruktőrök, a  tesztelők, az egész világ ódákat zeng. MotoGP technika utcán, nézzük mire képes. Egyedül 3.700 alatt tud az élen lenni, ami pont semmire nem elég, utána pedig egy tétova, teve tova vonalon halad felfelé, 9 és 10ezer között egy akkorra lukkal, amiben bárki elbújhat. A maximális hátránya durván 10LE. Keréken. Viszont ő forogja a legtöbbet, ebben a Yamaha mindig a legjobb volt. Hölgyeim és uraim beigazolódott a városi legenda, miszerint a tavaly R1 erősebb, mint az új. Ajjaj. Többé kevésbé nyomatékban is ez a helyzet, a Honda a legegyenletesebb, a Suzuki kicsit girbe-gurbán, de 8.000-nél ugyanúgy átveszi a hatalmat, és a Yamaha szintén csak kullog a többi után.

A GSX-R-től és a CBR-től azt kaptam, amit vártam, sőt a Cibri pozitív irányban kicsit meg is lepett, nincs sokkal elmaradva a ultra-durva-bitang Gixertől. A Yamaha viszont csalódás, mégis mindenki tartja magát ahhoz, hogy vele a legjobb és legélvezetesebb menni. És itt csatolnék vissza arra a kijelentésemre, hogy nem minden az erő. A Yamahán minden megváltoztattak, ami egy jó köridőhöz kellhet és valószínűleg, amit kigyorsításon elveszít a többiekhez képest, azt kanyarsebességben visszahozza. Nézzünk csak meg egy SBK futamot, Spies néha úgy megeteti a többieket az R1-gyel, mintha azok most kezdtek volna csak motort gyártani. Szóval érdekesnek érdekes ez a mérés, de aki kizárólag ezekre a színes vonalakra alapoz, szerintem hibát követ el.

És a végére még egy kis érdekesség. Összeraktuk a 2007-es, tehát az előző széria és az új, 2009-es GSX-R görbéit is. Fej-fej mellett haladnak felfele a fordulattal, ki itt, ki ott jobb. A teljesítmény maximum gyakorlatilag ugyanaz, de az újon előbb kapjuk a kezünkbe, nyomatékban viszont egyértelműen a fiatalabb nyer. A korona tehát tovább megy az új Gixernek, aminek ha Ago 6.000-nél kivasalja a teljesítmény, de inkább nyomaték lukat, akkor igazán tetszetős kis görbét kapunk.

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás