Hírek

Az Aprilia csodafegyvere

Hivatalosan is bemutatták az Aprilia új jövevényét: Aprilia RSV4.
Faster2
EuroMotor

Hivatalosan is bemutatták az Aprilia új jövevényét: Aprilia RSV4.

Itt az új V4-es Aprilia superbike. Mivel megközelítőleg két éve szinte mindent tudunk a motorról, maga a hír nem ért derült égből villámcsapásként, az Oscar c. filmből idézve “Tudtam, csak nem sejtettem”. Mégis, rám sokkolóan hatottak a hivatalos képek, vagy inkább a tudat, hogy a vasárnapi római bemutatót követő lépés már csak az, hogy megvegyük.

Az erőforrás ugye a már sokszor emlegetett 999 köbös, V4-es elrendezésű blokk 65 fokos hengerszöggel. Gyorsan leszögezem, hogy rettentő egyedi koncepcióval van dolgunk, soha senki nem épített még ilyen sportmotort. Így azt sem tudom megosztani veletek, hogy ez mennyire jó vagy mennyire rossz, mindenesetre valószínűtlen, hogy unalmas géppel lenne dolgunk. A taljánok nagy reményekkel futottak neki ennek a projektnek és a tesztekre alapozva működni látszik az elképzelés.

A legnagyobb újdonság természetesen a blokk, bár itt koránt sem ér vége a történet. Érdekes, hogy az RSV4 hogyan ötvözi a hagyományos nemes alkatrészek kifinomultságát (Brembo fékrendszer, Öhlins futómű) és a modern technika digitális vívmányait. Gondolok itt az elektronikus gázra, ami most már nem is annyira újdonság, vagy az elektronikusan változtatható szívótölcsérekre, akár csak a Yamahánál. Ezen kívül 3 különböző injektor térkép közül válogathatunk, valamint a BMW S1000RR-hez hasonlóan elektronikus kipörgés gátlót is kapunk a csomagba. A másik érdekesség a motor személyreszabhatósága. Sorolom mit lehet állítgatni: első-hátsó futómű, a motor hátuljnak magassága, lengővilla forgási pontja, kormány-elfordulás szöge, sőt a blokk helye.

A motorból persze két változat lesz, egy alap és egy verseny-hekkelt (Factory), melyek között ha minden igaz a futómű, a felnik és a váz tesz különbséget. Az utcai változat állítólag 180 lóerőre képes, míg a verseny gépet 210-220 lóig lehet feltornászni. A számokat látva a hideg is kiráz, igaz a nyitott ablak is lehet a fázásom oka. Vagy a várható ára, az alapmodell ugyanis 30.000$-ba, a Factory pedig állítólag 40.000$-ba fog kerülni. Ajvé, megint nem lesz Apriliám?

Egyébként már azt is tudni lehet, hogy a WSBK keretein belül ki veszi fel a harcot a japánokkal. Max Biaggi fog az RSV4 nyergében ülni 2009-ben és 2010-ben is. Érdekes lesz hát a következő év, hiszen a BMW és a KTM is beszáll a küzdelembe. Hogy a három új márka közül ki lesz a legjobb képtelen lennék megjósolni. Azt meg pláne nem, hogy vajon megfogják-e a japánokat. A terv persze ez és a Piaggio-csoport sok energiát és pénzt invesztált az RSV-be a siker érdekében. Forza Aprilia!

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás