Hírek

Aprilia RSV4: itt a fapados R változat

Az olcsóbb modell egyszerűbb vázat és futóművet kap, a blokk viszont nem változik.
Faster2
EuroMotor

Az Aprilia a most következő hétvégén, a Superbike-világbajnokság imolai futamán mutatja be az RSV4 egyszerűbb és olcsóbb R változatát.

Cikkünk készítésekor az olasz gyár sajtóoldalán még nem szerepelt semmilyen hivatalos információ az RSV4 R-ről, de a brit Superbike magazin és az amerikai Hell For Leather motoros blog már hozzájutott néhány nagyfelbontású fotóhoz illetve a legfontosabb adatokhoz.

Ahogyan arra számítani lehetett, a költségcsökkentés nyomait elsősorban a futómű környékén kell keresni. A csodás – és méregdrága – Factory változat Öhlinsei helyett elöl fordított, 43 mm-es Showa teleszkópok dolgoznak, hátul pedig Sachs központi rugóstag teljesít szolgálatot. Természetesen mindkettő minden irányba állítható, azt pedig, hogy nem annyira pontosak és nem rendelkeznek akkora tartalékokkal, mint aranysárgában pompázó nemes társaik, legfeljebb a profik veszik majd észre – versenypályán, a határon motorozva. Hasonlóan keveset számít az átlagos halandók számára, hogy az R modell váza nélkülözi a Factory profi állítási lehetőségeit: sem a lengővilla forgáspontját, sem a villaszöget, sem a blokk helyzetét nem lehet módosítani.

Szerencsére a nagyszerű V4-es erőforrás belülről változatlan maradt, így a fapados RSV4 pilótája is 180 lóerővel és 115 Nm-rel gazdálkodhat, illetve három fokozatban állíthatja a motorvezérlő elektronikát. Race módban semmi sem gátolja a mókát, Sportban is csak a nyomaték csökken az első három fokozatban, a Road viszont 140 tagúra apasztja a ménest, és Nm-ből is kevesebbet engedélyez az összes gangban, a teljes fordulatszám-tartományban. Az R modell erőforrása kívülről a fekete deklikről ismerhető fel, amelyek magnézium helyett alumíniumból készülnek.

Ez utóbbi változtatás, valamint a szénszál helyett egyszerű műanyagból készített idomok alkalmazása miatt az R néhány kilogrammal nehezebb, mint a Factory, de hogy pontosan mennyivel, azt még nem tudjuk. A fotók alapján úgy tűnik, hogy a fékrendszer nem változott, vagyis az olcsóbb modellt is a Brembo kíméletlenül harapó, négydugattyús, radiális Monobloc nyergei lassítják. A kipufogódob sötétszürke helyett fémes borítást kapott, a színkínálat pedig meglehetősen egyszerű, a kiszivárgott képeken egyszerű fehérben és feketében látható a masina, mindenféle vadító grafika nélkül. Szerintünk nagyon jól áll az RSV4-nek ez a hűvös elegancia.

Az árról egyelőre nem lehet biztosat tudni, de az Aprilia azt ígéri, hogy az RSV4 R a japán vetélytársakkal és a BMW S 1000 RR-rel lesz egy szinten, azaz valószínűleg 3,7 és 4,2 millió forint közötti összeget kell majd kicsengetni érte. Sok ez, de még mindig kevésbé fáj, mint a Factory 5 milliója.

Galéria: Aprilia RSV4 R