Hírek

Aprilia 2009, Köln után

Az első nagy kölni bemutatós- dinak vége, nézzük mi a helyzet az Aprilia háza táján.
Faster2
EuroMotor

Kétségtelenül a legnagyobb bumm az olaszoktól az RSV4, melyet testközelből először múlt héten, Kölnben csodálhatott meg a nagyérdemű. Persze az élőbeni varázstól eltekintve már mindent tudtunk róla, így kicsit kisebb lelkesedéssel lestünk be a lepel alá, mint amúgy tettük volna. Kölni képeket az oldal alján találtok a V4-esről, infóért pedig katt a képre:

 
Az Aprilia RSV4-ről bővebben a képre kattintva olvashatsz.

A meglepetés boldog örömét tehát -legalább is az Aprilia részéről- én személy szerint nem az RSV4-től vártam, de akkor mitől? Na igen, a kölni hacacáréban az Apriliától nem sok újat láthattunk, de azért mégis van mit megemlíteni. Például a fiatal 850-es Mana 2009-től akár ABS-szel is megvehető. Még érdekesebb szerzet lehet így az Aprilia különce, mely a kezdeti ‘nem szeretem’ státuszból úgy érzem előrelépett már a motorosok megítélésében. Az automata váltó bevált és ami azt illeti osztom az egyre népesebb tábor véleményét, szerintem sem hülyeség. Pont ugyanazért van értelme, mint amiért autóban is és igaz, ezt a notórius ellendrukkerek nem hajlandóak elismerni, mégis szerintem jó úton halad az olasz gyár. Az ABS erőltetésével azt a nagyon logikus és amúgy lassacskán kötelező utat kezdik járni, mely hiszem, hogy a tapasztalatlanabb vezetőknek komoly biztonsági tényezőt ad a kezébe. A profik pedig bármikor megvehetik az elektronikától mentes motort, hiszen a természet adta blokkolás gátlót ők bármilyen gépezeten képesek érvényesíteni. Az ABS fontosságát osztja az EU is, és a csicsergő madarak szerint pár éven belül szinte minden szabadon forgalmazott nagy motorra biztosítani kell majd a blokkolás gátló lehetőségét.

 
A 850-es Mana 2009-től ABS-szel is.

A Manához hasonlóan az egy évvel ezelőtt bemutatott 750-es Shiver is kapott ABS-t, viszont itt még nem áll meg a történet. Az alap modellen felül a Manából és a Shiverből is választható egy GT verzió. A GT a nagy, hosszú túrákra utal, tehát ezek a gépek a sport-túra kategórián belül a túrára szeretnének rágyúrni. Ennek megfelelően némileg kényelmesebbek, mint eddig, ami leginkább a fejidomok okozta szélvédelmen érhetőek tetten. És persze a hatalmas oldalsó és hátsó dobozok végre véget vethetnek az örök vitának, a férfi vagy a nő pakoljon-e be többet. Ebbe a két motorba befér minden. A Manánál pedig ne felejtsük el, hogy egyedülálló módon még a tank alá is pakolhatunk, akár egy egész bukót is. Érdemes ezt a dugi helyet nem felfedni párunk előtt és akkor van a motorral egy közös titkunk. A motorok többi része egyébként változatlan.

 
Az Aprilia Shiver 750 GT


Az Aprilia Mana 850 GT változata.

Az Aprilia 750-es szupermotyója, a Dorsoduro sem kerülhette el az ABS-t, bár ebből a modellből nem hiszem, hogy az lesz a legkelendőbb. Egyéb változás, hogy a Shiverhez és a Manához hasonlóan megkapta a TriMap-et, azaz egy kapcsoló segítségével variálható a befecskendezés jellegtérképe. Pár éve ez még újdonságnak számított, ma már kezd olyan egyértelmű lenni, mint maga az injektor. Tudunk válogatni tehát városi (a legjobb fogyasztással), sportos (a legjobb teljesítménnyel) és esős (lágyabb) karakter között.

 
Az Aprilia Dorsoduro, immár ABS-szel is.

Aprilia RSV4
 

Az olaszok új sportmotorjáról bővebben már írtunk egyszer. Ha a képre kattintotok, elolvashatjátok mitől olyan penge a vas. Képeket egy kicsit lejjebb találtok, műszaki paramétereket pedig a kép alatt.


Az RSV4 cikkhez kattintsatok a motorra. BenZso mutatja hova.

Az RSV4 hivatalos specifikációi:

Motor

65° fokos hengerszögű, vízhűtéses,
4×4 szelepes V4-es blokk

Furat és löket hossz

78 x 52,3 mm

Hengerűrtartalom

998.9ccm

Kompresszió

12,8:1

Max. teljesítmény

180 LE (132 kW) 12,500-as fordulaton

Max. nyomaték

115 Nm 10,000-es fordulaton

Keverék képzés

Változó hosszúságú szívótölcsérek, airbox,
3befecskendezési térkép, 8 injektor,
ride-by-wire elektronikus gáz

Indítás

Elektronikus

Kipufogó

4 a 2 az 1-ben rendszer.
Beépített kipufogó szelep
Lambda szonda és katalizátor (Euro 3)

Váltó

6 sebességes kazettás váltó

Kuplung

Olajos kuplung, anti-hopping rendszerrel

Váz

Twin beam aluminium frame with mixed
cast and pressed sheet sections.
Adjustments for: headstock position
and angle, engine height, swingarm pivot height.

Első felfüggesztés

Teljesen állítható 43mm-es Öhlins upside-down
teleszkópok.

Rear suspension

Double arch aluminium swingarm; mixed thin-wall casting and pressed sheet construction. Öhlins monoshock with piggy-back cylinder. Adjustments for compression, rebound, spring preload and length. APS rising rate linkages.

Első fék

320 mm-es dupla rozsdamentes acél fúszó éktárcsa. Brembo monobloc 4 dugattyús, radiális féknyergek. Szinterezett fékbetétek.

Hátsó fék

220 mm-es szimpla úszó tárcsa. 2 dugattyús Brembo féknyereg. Szinterezett fékbetétek.

Felnik

Kovácsolt alumínium. elől: 3.5”x17” – hátul: 6”x17”.

Gumik

120/70 ZR 17 (elől) és 190/55 ZR 17 (hátul).

Méretek

hossz: 2.050 mm
szélesség: 715 mm

magasság: 1.165 mm
tengelytáv: 1.424 mm

Száraz súly

179 kg

Üzemanyag tank

17 liter

Az Aprilia RSV4 SBK és Factory

   
   

AZ RSV4 hivatalos bemutató videója

Aprilia Mana 850

   
 

Aprilia Shiver 750 (ABS) (GT)

  
  

Aprilia Dorsoduro 750 (ABS)

   
  

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás