Tesztek

AGV K-4 sisak bemutató

A K-4 egy komoly, felső kategóriás utcai sisak, igen jó áron. Érdemes számításba venni.
EuroMotor
Faster2
Szöveg: Molnár Dénes (DennyM) – denes@tesztmotor.hu

Ha bukósisakról van szó, van egy-két márka, amit illik számításba venni. Most nem mennék ebbe részletesen bele, de az egyik biztosan az olasz AGV, mely azon kívül, hogy logója a világ legjobbjaként számon tartott versenyzőjének sisakján is ott díszeleg, szerintem az egyik legjobb ár-érték arányú termékekkel rendelkezik. Ennél a kijelentésnél elsősorban a 100.000 Ft alatti sisakokra gondoltam, mint akár az Airtech, a GP-1 vagy a K-series. 2009-re új modelleket is üdvözölhetünk, ezek közül szeretnék egyet bemutatni nektek, a neve K-4. Ez egy felső kategóriás, de utcai motorosoknak szánt bukó, vagyis többnyire rendelkezik mindazon jó tulajdonságokkal, amit egy versenysisaktól elvárhatunk, úgy, hogy az kicsit se menjen a kényelem és a tartós hordhatóság rovására.

A sisakra pillantva azonnal szembe tűnik a finom ívekkel dolgozó olaszos elegancia, az a gondos formatervezés, valamint minőségi kivitelezés, ahogyan a szellőzőket belesimították a héjba. Az elnyújtott fazon eredményeként egy viszonylag kis homlokfelületű bukó jött létre, ami alacsony légellenállást és zavaró turbulencia nélküli áramlást eredményez. Fokozottan figyeltek a mintázatra is, amivel egyébként nem csak az összképet, de az eladási statisztikákat is nagyon el lehet rontani. A K-4 dizájnja szerintem első rangú, egyáltalán nem hivalkodóan csicsás, de nem is letisztultan egyszerű és unalmas. A színek is rendben vannak, ráadásul követik azon új sisak-trendet, hogy az egyes minták különböző fényviszonyok között más színűek, vagy csak szimplán jobban, vagy kevésbé láthatók. Tényleg jó pofa, ha van benne  egy kis (szín)játék.

A héjszerkezete három betűből áll: ACF, azaz Advanced Composite Fiber. Tudom ezzel sem vagytok beljebb, magyarul ez többrétegű, üvegszálas kompozit héjat jelent, mely rendkívül merev és emellett persze könnyű. Komoly sisak lévén a héj két méretben készül, vagyis M-es méretig kisebb héjat használnak, mint afölött. A sisak súlypontja pontosan a forgáspontban van, vagyis a fejet megrázva a bukó nem él külön életet.

A szellőző csatornákat a héjba integrálták, ahelyett, hogy a “felszínre” mindenféle -rossz esetben menetszélben sípoló és fütyülő- dudorokat szereltek volna. A beáramló levegő az állszellőzőből rögtön a plexi mögé kerül, a bélésben kialakított csatornákban körbeáramlik a fej körül, majd a hátsó szellőzőn lép ki, melynek aerodinamikus kiképzése kicsit még szívja is kifelé. A homlokszellőző persze még hatásosabbá teszi a folyamatot.

 

A 2009-ben már kötelezően kivehető bélés mikroszálas, antiallergén úgynevezett Dri-lex anyagból készült. Kétrétegű, mely amolyan aláöltözős jelleget ad a belsőnek, hiszen az alsó hidrophobic réteg kapilláris csövecskéivel elvezeti a bőrről az izzadságot, a felső hidrophillic réteg pedig párologtatja. Ez és a belső szellőző rendszer együtt elméletben komoly szárító hatást eredményez a fejbőrön és az arcon.

 

Kulcskérdés egy sisaknál a pleximechanika és persze maga a plexi. Nos a K-4-nél a rögzítésért a XQRS (Extra Quick Release System) rendszer felel, mely jónak tűnik, de a gyakorlatban még nem ismerjük. A plexi körüli szigetelésre nagy gondot fordítottak, hiszen a vizsgálatok szerint a legtöbb sisakzajt a plexi körüli turbulenciák okozzák. Természetesen igyekeztek ezt minimálisra csökkenteni. A plexicsere a gyártó szerint egy ujjal, gyorsan végre hajtható, ezt majd kipróbáljuk. Ha már rögzítés, az állcsatról is kell beszélnünk.

 

A K-4-nél nem hagyományos és nem is dupla D-gyűrűs megoldást választották, hanem a sícipőkről ismert, úgynevezett mikrómetrikus csatot, tudjátok azt a recés, könnyen állítható fajtát.

És végül, de nem utolsó sorban íme az ár: az egyszínű modellek 55.900,-Ft-ba, a színesek pedig 63.900,-be kerülnek a SHOX-nál, ami szerintem abszolút korrekt. Ha sisakot akartok vagy kell vennetek, mindenképp próbáljatok fel egyet a SHOX-ban, könnyen meglehet, hogy a K-4 illik a legjobban a fejetekre.

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás