ducati diavel turbo
Műhely

A szuszogó ördög: Ducati Diavel turbo

A Commonwealth Motorcycles kevesellte a gyárilag is ördögi Ducati Diavel 162 lóerejét, ezért megkínálták egy turbófeltöltővel...
EuroMotor
Faster2

Az USA-ban sem a kicsit, sem a gyengét nem kedvelik, ha valami nagy, akkor az legyen még nagyobb, ha erős, akkor legyen még erősebb. Nem véletlen, hogy a nagy hengerűrtartalmú sportmotorok feltöltése is elsősorban ott divat. Egy ilyen beavatkozás után, az amúgy sem csekély lóerő simán eléri a háromszázat. Elsősorban a Hayabusa és a Ninja ZX-14 esik át ilyen átalakításon, aztán a videó megosztókon lehet látni, hogy a sebességmérő kiakad 300 km/h-nál, a fordulatszámmérő mutatója meg csak emelkedik és emelkedik és emelkedik. Persze még 200 felett sem lehet teljes gázt húzni, mert a hátsógumi ellenállás nélkül válik füstté.


Hát Kentucky-ban különcök élhetnek, mert a Louisville-i székhelyű Commonwealth Motorcycles nem állt be a sorba és inkább a taljánok legvadabb cruiserét vette kezelésbe. Amikor megkérdezték Chad Wells-t a Commonwealth Motorcycles szervizvezetőjét, hogy miért pont a Diavel, akkor azt mondta: „Mert ez egy k.. jó motor. Pazar a dizájn és a sportcruiser megjelenése dögös.” Aztán még hozzátette: „és mert eddig még senki nem csinálta meg és túl nagy a csábítás, hogy te legyél az első.”


Ezért aztán rendeltek egy Garrett GT2860R turbófeltöltőt, a Tial-tól egy rozsdamentes acél turbinaházat, egy 44 mm-es külső wastegate-et és egy MVR lefúlyószelepet. Biztos szépen szuszog, de ezt sajnos sosem fogjuk hallani, mert a gyári kipufogódobok a satupad alá kerültek és a megmaradt kipufogócsonk üvöltése mindet elnyom.

Táplálni is kell a tüzet, ezért módosították a befecskendezést és beépítettek egy nagyobb kapacitású benzinpumpát. A feltöltést egy Power Commander v felügyeletére bízták, ami a módosított gyári ECU mellett működik. Az erőforrás belseje egyébként gyári maradt, csak a kuplungot cserélték ki. Erre mondjuk szükség is van, hiszen az átalakítás végére 236 lóerős lett a motor.


Hogy ezt a teljesítményt a mindennapokban, hogy lehet (ki)használni azt kevesen fogják megtudni, mert egyelőre nem tervezik további motorok építését és a tuning kitet sem árulják majd, de ha a piacnak szüksége lenne a létező legördögibb Diavelre, akkor nem zárkóznak el további példányok építésétől..

Neked szükséged lenne rá?

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás