Hírek

A Shell Ducati beszámolója Jerezből

Stonernek és Haydennek is izzasztó volt a hétvége
Faster2
EuroMotor

Stonernek és Haydennek is izzasztó volt a hétvége

Jerez de la Fronterába, a MotoGP idei harmadik versenyének helyszínére több, mint 260000 ember látogatott el. Az andalúziai pálya 23 éve állandó állomása a világbajnokságnak, amely féltve őrzött titkokat és felejthetetlen emlékeket őriz a nézők és a részvevők számára is. A Shell Ducati csapat tudta, hogy egy rendkívül nehéz hétvége elé néz Japánt követően. A Desmosedici GP9 motor amerikai gazdája sérülten érkezett a Spanyol Nagydíj helyszínére, miután Japánban balesetet szenvedett a hátulról belerohanó Takahashi miatt.

„Még fáj a hátam

-meséli Hayden-,

de megpróbáltam pozitívan hozzáállni ehhez a hétvégéhez, remélve, hogy ezen a hétvégén nem fog esni az eső. Mostanában úgy tűnik, hogy az „emeleten” valakinek nagyon tetszik, ha térdig érő vízben motorozunk, de viccet félretéve, örülnék, ha minden edzést kihasználva, száraz pályán készülhetnénk a vasárnapra

.”

Nicky Hayden kívánsága megértő fülekre talált, habár számára ez a hétvége sem indult jól. A kvalifikáción a 16. legjobb időt hozta össze, amivel egyáltalán nem volt megelégedve.

„Az előző két edzésen folyamatosan fejlődtünk, de az időmérőn instabillá vált a motor a gyors kanyarokban és nem sikerült a megfelelő íven tartanom a gépet. Délelőtt a hidegebb hőmérsékleten még gyors voltam és anélkül, hogy bármihez hozzányúltunk volna, délutánra minden munkánk dugába dőlt.”

A 2007-es év világbajnoka Casey Stoner sem volt elégedett, de ő nem is fűzött nagy reményeket ehhez a hétvégéhez.

Ez a pálya az egyetlen, Indianapolison kívül, ahol még soha, egyik géposztályban sem tudtam dobogóra állni. A csapatommal, a mérnökökkel nagyon keményen dolgozunk, hogy ezen egyszer s mindenkorra változtassunk és végre megtörjön ez a negatív szériám. Azt gondoltam, hogy reálisan a rajtrács második sorát tudom megcélozni, de ez a harmadik hely így egy bónusz számunkra.”

A versenyen  Stoner fantasztikusan kapta el a rajtot és Dani Pedrosa mögött a második helyen fordult el az első kanyarban. Persze nem kellett sokat várni és összetalálkoztak Valentino Rossival.

Amikor utolért Rossi, megpróbáltam a lehető leghosszabb ideig feltartani. Az első gumim folyamatosan csúszkált és miután kétszer is megijesztett, hogy kicsúszik alólam a motor, jobbnak láttam elengedni és egy biztonságos ritmust felvenni. Később, amikor a csapatom kitáblázta, hogy Lorenzo közelít rám, ismét gyorsítottam, de a gumim ekkor már egyáltalán nem bírta a tempót. Amikor Lorenzo elesett megnyugodtam, hogy meg van a dobogó. Számomra ez a harmadik hely jobban ízlik, mint a győzelem Katarban. Nagyon boldog vagyok és nagyon büszke vagyok a csapatomra, hogy ilyen versenyképes motort toltak alám.”

Nicky Hayden nem volt ilyen szerencsés, pedig a korábbi világbajnoknak már volt dobogós eredménye Jerezben. Az amerikai a rajtnál beragadt és utolsónak tudott csak a versenybe kapcsolódni.

„Nagyon összetett a helyzetünk most. Motegi nagyon feküdt volna számomra a kemény féktávok miatt, de ott Takahashi miatt nem tudtam „versenyezni”. A motorom és a köztem lévő kapcsolatban változatlanul túl nagy a hangsúly a gépen, ami további közös időtöltést követel tőlem.  Annak, hogy Le Mans-ban visszaállunk az egy órás edzésekre nagyon örülök, mert nekem az átlagnál több időre van szükségem, hogy eltaláljam a tökéletes beállítást. Minél több időt vagyok a pályán, annál élesebbek az érzékeim. Ez egy új csapat, új motor, új üzemanyag és új gumimárka számomra. Nem mentegetőzöm, csak őszinte vagyok. Hiszek magamban és azokban akikkel dolgozom. A mai 15. helyből is sokat tanultunk és biztos vagyok benne, hogy két hét múlva Le Mans-ban már sokkal versenyképesebbek leszünk.”

Szöveg: Shell Ducati
Képek: Shell Ducati, MotoGPHirek.hu