Tesztek

A papagájkommandó lecsapott a Kawasaki Ninjákra

Végre bemutatták a Ninja 250R-t Magyarországon is!
EuroMotor
Faster2

A kezdeti nehézségek után végre úgy néz ki, hogy tényleg kitavaszodik az érettségi szünet végére.
Legalábbis minden jel erre mutatott a Kawasaki új főhadiszálásánál, merthogy hadrendbe álltak a tini ninják. Akarom mondani, célba találtak a ninják shurikenei.

Éppen jókor, mert a célközönség egy jó érettségi eredményt produkálva talán kaphat egy igazi sportos közlekedési eszközt, amire még a jogosítványuk is érvényes ebben a korban.
Felmerülhet a kérdés, vajon elég-e egy ekkora motor? Erre jöhet a válasz, igen!
Én pont 20 éve kaptam meg az A kategóriás jogsimat, amikor is 125-ös MZ-vel kezdtem motorozni. Már annak is nagyon örültem, nemhogy az utána 1-2 évvel megvásárolt 250-esnek. Az volt a technika csúcsa akkoriban. Most meg mindenhol ezres motorokat látunk szaladgálni. Nem is csoda, hogy ennyi a baleset, mert sokan nem tartják be a fokozatosság elvét. Persze jó érzés a gyorsulás, de meg is kell tudni állni. Ehhez viszont rutin kell, olyan motorok nyergében, amit a felnövekvő ifjúság „ki tud“ motorozni bizonyos idő után. Erre egyébként a Kawánál kidolgoztak egy jó kis programot. Visszavásárolják a „kinőtt“ motorokat, ha nagyobbra szeretnétek majd cserélni a zöldek kínálatából. Úgyhogy megéri vigyázni a kicsikére! Az 1.245.000 Ft-os vételár tartalmazza a regadót, 4 év garanciát, egy protektoros Kawasaki kabátot és egy 40.000 Ft értékű MOBITT vezetéstechnikai tréninget is!

Viszont a csörgőkígyó kimaradt az idei fejlesztésből, de ez már inkább a tecnikai részhez tartozik. Ugyanis kifejlesztettek egy újfajta vezérműláncfeszítőt, amitől mindjárt szép hangja lett a sor kettes blokknak. Megtudtuk, hogy 32 lovacska van a ménesben, ami így kimondva nem túl sok, de egy kezdő motorosnak éppen elegendő.

Csapjunk a lovak közé, indulás!

{wmv}250R_2{/wmv}

Irány a budai hegyvidék, Zsámbék, Etyek, Sóskút, Törökbálint az útvonal. Ezen a tesztkörön, volt minden ami a motor kipróbálásához szükséges.
Kezdetben nem túl jó utakon haladtunk, ahol a kényelmesre hangolt futómű egész jól kivasalta az útegyenetlenségeket. Majd egy kicsit felgyorsultunk, ahol meglepődve vettem észre, hogy az analóg, minden 21. századi technikától mentes kilométeróra mit mutatott. 165km/h. Ez tényleg csak 32 lóerő?

Aztán eszembe jutott miközben húztuk tovább a gázt, hogy én már éreztem valamikor valami hasonlót. Be is ugrott, hogy az első többhengeres motor amivel mentem, pont ennek az elődje volt, a GPz 305.

GPz 305 az első kis z

Azon is lehetett érezni, hogy szépen „nyúlik“, ahogy nő a fordulatszám, nem úgy, mint az egyhengeresek, amikkel előzőleg motoroztam. Azt hiszem azzal a Kawasakival tettem le a voksomat a magas fordulatszámok irányába. Hihetetlen, hogy most ez így előtört az emlékeimből, de jó volt rá emlékezni.

Mint egy Transformer

Szóval visszatérve a 250-es Ninjához, aminek nagyon szépen kidolgozták a külsejét. 8000 fölött hihetetlen dolgokat produkál a negyed literes blokk. (csak így zárójelben jegyezném meg, hogy visszafelé az autópályán 175 volt a tempó az érdi emelkedőn fölfelé.)

Ekkora tempóhoz viszont a fék elég gyengécske, akármennyire is cikk-cakkozták a tárcsák széleit. A fékkar nyomáspontja elég szivacsos, és még állítani sem lehet. Pedig a mai európai fiatalok egyre nagyobb tenyérrel vannak megáldva, nem úgy mint a japcsi társaik, akiknek lehet, hogy igazodik a kezükhöz ez a fékkarméret.

Hé Kawasaki figyelem, ez itt Európa!

Egyébként minden rendben a kismotorral. Ha nagyon szeretnék még valamit találni, akkor a gumikat említeném meg, amelyek egy eddig ismeretlen gyárból származnak. Ezen az útvonalon egyébként sem túl jó az aszfalt minősége, úgyhogy nevesebb gyártók is csúszkálhattak volna, de aránylag jól megbírkózott a feladattal ez a nem túl széles 110-130-as párosítás. De mindenképpen kipróbálnám mondjuk a Kakucsringen, ahol jó az aszfalt minősége, és a teljesítménye is pont oda való. Ezért remélem, nemsokára ott is kipróbáljuk.

{wmv}250R_1{/wmv}
LETÖLTÉSHEZ KATTINTS IDE
 

A színválaszték zöld és fekete színekből áll, szerintem pont ilyen arányban is fog fogyni, mint a tesztparkban lévő motorok. Hat az egyhez a zöld javára.

A 154 kilós bringát nagyon jól lehet döntögetni, élvezet volt vele megtenni ezt a kis túrát. Kényelmes jó szélvédelemmel rendelkezik, és még szép is. Szerintem a lányok is imádni fogják.

Hogy ez mennyire igaz? Nem muszály elhinni. Lehet, hogy én sem hinném el, hogy mit vakerál itt egy firkász, akit meghívtak egy bemutatóra. De ajánlom, hogy próbáljátok ki, mert akkor rájöttök, hogy egy ennél nagyobb motor nagyon sokszor felesleges tud lenni! Ez a modell egy igazi belépő a motorozás világába!

Szinte mindegyik Kawasaki kereskedőnél van belőle tesztmotor. Amivel én motoroztam most, a Papp Motors tulajdona. Ez vagy nagyon jól lett bejáratva, vagy nem tudom mi lehetett vele, de ment, mint a rakéta. Én élveztem minden kilométerét.

Rendelhető extrák is vannak már hozzá a gyári kínálatban.
Üléstakaró, Versenyplexi, Bukógomba, Vékony index
Srácok! Ha egy ilyen van feldobva érettségi ajándéknak, akkor érdemes jól érettségizni!
MOTUL ajánlat a Kawasaki NINJA 205R-hez:
Minden típusú gépjárműhöz megtudhatod a Motul ajánlását: innen
Alkalmazás Ajánlás Űrtartalom (ltr)
Motor (4 ü) Legjobb 300V 4T FACTORY LINE 10W-40 1,9
Jobb 7100 4T 10W-40
5100 4T 10W-40
Villa Legjobb FORK OIL FACTORY LINE MEDIUM  
Jobb FORK OIL EXPERT MEDIUM (d)
Hűtőközeg (50%) MOTOCOOL EXPERT 1,5
Zsírzószemölcsök TOP GREASE 200  
Fék- és tengelykapcsoló folyadék Best DOT 5.1 BRAKE FLUID  
Better DOT 4 BRAKE FLUID

Galéria:

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás