Tesztek

A megbízható útitárs: Piaggio X7 250ie

Bárhová is mennél, a Piaggio X7 kellemes társad lesz az úton.
Faster2
EuroMotor

A legkisebb X-es Piaggio került a szerkesztőségünkhez, az X7. Ez a leegyszerűsített, sallangoktól mentes robogó főleg az ár-érték arányával fog felkerülni az eladási listák élére, mert csak 950.000 forintba kerül most akcióban. Ez meghatározza a piaci pozícióját is. Ez egy belépő szintű 250-es robogó. (Bárcsak, sok autós ilyennel közlekedne, dugóban való ücsörgés helyett egyedül az autójában.)

Külső (5 pont)

Minden sallangot mellőző tetszetős külső, egyszerű formák, elegáns fekete fényezés jellemzi. Talán az alsó (hasi) rész szürkés színe ami kissé megszakítja az egységességet. Én inkább a krómot javasolnék rá, az jobban feldobná. Nekem személy szerint még a „felemelt” első sárvédő nem tetszett, de így sem csúnya!

A műszerfal klasszikus és áttekinthető, de ha rásüt a nap, akkor az irányjelző működését visszajelző lámpa nem látszik, úgyhogy nem volt nehéz kint hagynom az indexet. Egyébként semmi extra (hacsak a kis digitális órát nem tekintjük annak). Hagyományos kerek vízhőfokmérő óra, kilométer- és mérföldóra és az üzemanyagszint mérő, amely ha a piros sávba ér, akkor a tartalék állásra figyelmeztető sárga fény is kigyullad.

Piaggio X7 műszerfal

Az első plexivel volt egy kis problémám. Egyrészt eléggé torzít, másrészt nekem pont a fejemre tereli a keletkező menetszelet. Ha legalább 5 centivel magasabb lenne, akkor ebből a szempontból nem lenne vele gond, csak akkor meg az elénk táruló kép torzulna nagyon. De egy kisebb is jobb lenne, ha már motorozunk, akkor ne legyen baj az, hogy egy kis szellő ér minket.

Az ülés alatti tároló rész lehetne valamivel nagyobb. Zárt sisakból csak egy fér el benne. Nyitott, „robogós” sisakból talán kettő is, de nem vagyok benne biztos. Más szemszögből: egy teletömött hátitáskát betéve, csak akkor tudjuk lecsukni az ülést, ha erőből lecsapjuk. Viszont elől van egy karika, amire felakaszthatjuk a bevásárlószatyrot. Szintén elől van még egy nagynak mondható tárolórekesz, ami jó dolog, de értékes dolgot ne tegyél bele, mert nem lehet kulccsal bezárni. Benzso benne felejtett egy szivacsot és egy Viledát az “Autómánia” forgatás után, ami nekem is jól jött, mert nehéz tisztán tartani. Hiába! 2 fajta kosz van: Az egyik fehéren, a másik feketén látszik meg.

Motor/váltó (5 pont)

A 244 köcentis, 22 lóerős, 4 ütemű, egyhengeres erőforrás az automata váltójával egyszerűen tökéletes. A motor egyenletesen jár, egyenletesen gyorsul és akár 100 feletti tempóval (még 2 személlyel is!) lehet folyamatosan „robogni”. Ha már a 2 személynél tartunk, akkor azt is elmondanám, hogy szinte észre sem veszi, ha ketten ülnek rajta. Megközelítőleg ugyanúgy megy, mint fele akkora terheléssel. A Piaggio városi motorként kínálja de országúton vagy autóúton is nyugodtan mehetünk vele, nem fognak az autók kerülgetni és ledudálni abban biztos lehetsz! 100-110-es utazóval -ami valljuk be egy ekkora motortól nem kis teljesítmény- vígan elmehetsz több száz kilométert is egyhuzamban. Már csak azért is, mert 250 – 300 kilométerenként ráérsz megállni teletölteni a 12 literes tankot. A fogyasztása nálam pont 4 liter 95-ös volt 100 kilométeren.

Fék (5 pont)

Elsőre kissé túl harapósnak tűnik, de a használat során erre rácáfol. Nagyon könnyen kezelhető és hatékony, mind az első 260 mm-es mind a hátsó 240 mm-es tárcsafék. Az intenzív fékezést is volt alkalmam kipróbálni rajta, köszönhetően a szemből előző sportkocsinak, aki nem tudta kivárni azt a 10 másodpercet, amíg elhaladok. A teherautó előzésébe kezdett, miközben én a saját sávomban „tartózkodtam”. Végülis baj nem, csak egy elég komoly anyázás lett belőle és legalább megtudtam, hogy jól fog a fék és a gumi is jól tapad, mert elég hamar 100-ról majdnem 0-ra lassultam csúszás nékül.

Futómű/kényelem (4 pont)

A futóművel maximálisan elégedett vagyok. Nagyon jól fekszik az úton, a kanyarokban is hihetetlenül jól viselkedik és a gyengébb minőségű asztfalton is magabiztosan lehet vele menni. Magával a kényelemmel viszont felemás érzéseim vannak. Menet közben úgy éreztem, mintha nyomná az ülés a hátsómat, de amikor leszálltam 150 kilométer egyhuzamban való megtétele után, akkor viszont nem fájt semmim. Talán csak az utastól elválasztó magasított rész lehetne egy kicsit hátrébb.

Az ülés hátsó része is kényelmes egyedül, de az utas lábtartója (majdhogynem hiánya) hagy némi kívánnivalót maga után. Külön lábtartója nemigen van az utasnak, csak egy fél lábfejnyi rész az első tartó hátulsó részén és az sem a legjobb helyen. O lábúaknak akár ideális is lehet, egyébként nem túl jó így.

Piaggio X7 lábtartó
Összegzés:

Aki robogóra vágyik, annak csak ajánlani tudom a Piaggio X7-est, az öltönyös bankároktól a pizzafutárokig mindenkinek. Városban is és országúton is jól lehet vele közlekedni, akár hosszabb távon is. Csak apró hiányosságai vannak, amik elnézhetőek.



Műszaki adatok
Motor: Quasar 1 hengeres, 4ütemű
Térfogat: 244 ccm
Teljesítmény: 22 LE
Fék: első: 260 mm tárcsa
hátsó: 240 mm tárcsa
Méretek: 2060 x 745 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Önsúly: 155 kg
Tank: 12 L
Max. sebesség: 127 km/h
Galéria:

 
Cimkék