Hírek

A Ducati robbantott az EICMA-n

Veni, vidi, vici, ahogy az ékes olasz mondaná a Ducati milánói felhozatalára.
Faster2
EuroMotor
Szöveg: Molnár Dénes (DennyM) – denes@tesztmotor.hu

Lássuk be, a Ducati mostaniban eléggé felköltötte a gatyáját. Ellendrukkerek ide vagy oda, azért lássuk be, az olaszok tudnak motort alkotni -mert az az ember érzése, hogy ők alkotnak és nem gyártanak- még hozzá nem is akármilyet. Még jó, hogy az EICMA-ra hozzák el a nagy ágyújukat, ez körülbelül annyira egyértelmű, mint hogy Talma a majdani Balatonringen nyerni akar. Na nézzük mire nem lesz pénzünk jövőre:

Közeleg a karácsony, de csak ennyit kell megjegyeznünk: Ducati SF vagy StreetFighter. Így hívják az új olasz naked-rombolót, ami térdre kényszerít majd minden élő organizmust a Földön. Az egy dolog, hogy a 1098 blokkal 155 lóerőt préseltek bele, és hogy emellett nettó 169 kg (csak viszonyítás: Aprilia Tuono 130LE/185kg), de úristen hogy néz ki!!! A tervezők kezébe most azonnal nyomnék állami kitüntetést, mert létrehoztak egy új karaktert, egy új személyiséget, ami legalább akkora munka, mint Shakespeare Hamletjének megformálása. Ha azt tanítják az iskolákban, ezt is kellene! És a vicc az egészben az, hogy ha jobban megnézzük nem dolgoztak vele annyit, mert a blokkon kívűl a váz, a fékek, a futómű, a kipörgés gátló, az USB-s adatkinyerő okosság mind-mind a 1098-ról adaptálódtak. Az SF-nek is lesz S-es verzója, mert miért ne, azon a Showa villák helyett Öhlins rugó lesznek. Így kell ezt csinálni kérem szépen, itt az etalon, hogyan csináljunk sportmotorból nakedet. Megvenni 2009 első negyedétől lehet majd és valamivel olcsóbbra taksálják, mint a mostani 1098. Szóval a szó, amit álmotokból felkelve is tudni kell: Ducati SF.

  

Ezek után kicsit közömbösnek tűnik a 1098-as meghízott utódja, a 1198. Hogy miért kellett vele előhozakodni, mikor a 1098 is ütött-vágott mindent? A WSBK szabályrendszer legutolsó módosítása szerint a 2 hengeres motorok felső köbcenti határa 1200. Így az alap 1098 több, mint 100 köbbel elszerénykedte a lehetséges maximumot, eddig. Most megkapta a 1098R igazából 1198 köbcentis blokkját. Megváltoztatták a furat-löket méreteket, durván mindkettő 2mm-rel nőtt a 1098-hoz képest. Ezek a változások teljesítményben 170 lóerőt ígérnek, mely a 1098R-nél 10-zel kevesebb, de az alap 1098-nál 10-zel több. A nyomaték 131,5Nm, a száraz súly pedig 169kg. Igen, elérkeztünk az egy az egyhez, jól látja mindenki, de ez ma már talán nem is újdonság. Amúgy láthatjuk, külsőbeli változás nagyon nem történt, egy újabb világmegdöntő design-on most nem kell sokkolni magunk.  Kapunk még hozzá egy új kipörgés gátlót, ami már utcára is használható, nem csak pályán. A régi ugyanis nem szerette a katalizátorokat és nyitott kipufogó rendszerrel, versenypályán volt ajánlatos próbálgatni. Hát azért ez a motor sem piskóta.