Hírek

A Ducati beszámolója Le Mans-ból

Franciaországban elszabadult a káosz, a nézők nagy örömére
Faster2
EuroMotor

Forrás: BGP Media

Franciaországban elszabadult a káosz, a nézők nagy örömére

„Jerez után, ahol Casey jól szerepelt, de Nicky változatlanul problémákkal nézett szembe, több megbeszélést követően új stratégiával álltunk fel Le Mans-ra. Fontos volt megértenünk, hogy változtatni kell a taktikán, hogy segítsük a GP9-es motor fejlesztéseit. Christhian Pupulin, Hayden eddigi mérnöke ezután kifejezetten az elektronikai adatok vizsgálatával foglalkozik, mind az öt Ducati adatait ideértve. 2006 után visszakerült újra a csapat kötelékébe Juan Martinez, aki ezután az amerikai versenyző technikusait irányítja majd.”

– Livio Suppo, a Ducati Shell csapat vezetője tehát átalakította a bolognai istálló szerkezetét, hogy még komolyabb technikai háttérrel indulhassanak neki a szezon hátralévő részének. Ezen kívül ebben az évben 12 mérnök, vegyész és technikus működik közre a Ducati mérnökökkel a Shell részéről, hogy a motorok rendkívüli terhelését optimalizálni tudják a Shell versenybenzinnel és kenőanyagokkal. 2500 munkaórát szánnak a bolognaiak és a hamburgi bázisú Shell a rendkívül összetett fejlesztési folyamatok csupán egyik összetevőjére, ami egyértelműen tükrözi a team rendkívüli profizmusát.

Látva, hogy a kategória időmérő edzése milyen szorosra sikeredett, minden támogatásra szüksége van a versenyzőknek. A rajtelsőséget Dani Pedrosa szerezte meg öt ezred másodperc előnnyel Lorenzo előtt, míg 2007 világbajnoka, Casey Stoner hét századmásodperces lemaradásának köszönhetően szorult vissza az első sor harmadik helyére.

Casey Stoner 27:

„Ismét a legjobbak között vagyunk, a harmadik helyen és ez a fontos. Le Mans soha nem tartozott a kedvenceim közé, valahogy nem állt össze eddig eléggé a fejemben az egész ahhoz, hogy győztesként távozzunk vasárnap. Most viszont sokkal közelebb érzem magunkat egy kiváló eredményhez, mint eddig bármikor főleg, hogy Troy Bayliss remek munkát végzett a mugellói teszten és az elektronikai fejlesztések meghozták a várt hatást.”

A versenyen azonban minden a feje tetejére állt. A szakadó eső keresztül húzta a versenyzők számításait. A rajt időpontjában ugyan már elállt az égi áldás, ám mégsem mert senki kockáztatni és száraz pályára való gumival elindulni. Stoner remek rajtot vett és a második helyen fordult be a cél végén, míg Hayden a 13. helyről egy pozíciót javított. A második körben azonban látványosan esett vissza a 2007-es világbajnok, miután az egyenes szakaszokon megpróbált javítani a lengéscsillapító keménységén.

Casey Stoner: (5. hely)

„Egyáltalán nem vagyok boldog, hiszen általában jó vagyok a vizen, most azonban nagyon rosszul éreztem magam a motoron a kemény futómű és lengéscsillapító miatt, amit megpróbáltam lágyítani menet közben. Sajnos kiestem a ritmusból és több pozíciót is veszítettem emiatt. Az esős beállításunk nem volt jó. Nem volt se tapadás, se fékezni nem tudtam olyan keményen, ahogy szoktam. A motorcserét követően, a száraz pályán már jobb volt a helyzet, de addigra már nagy volt a lemaradás. Az ötödik hely így nem is olyan rossz.”

A szabályok értelmében a MotoGP kategóriában a versenyzők motort cserélhetnek, ha a körülmények azt követelik. Tehát ma vizes pályán, vizes gumival álltak rajthoz, de ahogy száradt fel a pálya, a boxutcában már melegítették a másik motort, immár száraz aszfaltra való, slick gumikkal.

Nicky Hayden 69: (12. hely)

Végezhettem volna az első tízben is, ha nincs az az affér Kallióval. Amikor elesett, már nem tudtam teljesen kikerülni és a motorom elejével nekiütköztem. Megsérült a Ducatim eleje és a bukótérbe is kiszaladtam. Nagyon furcsa volt ez a hétvége. Próbálok pozitív lenni és előre tekinteni. Remélem, hogy az elkövetkezendő versenyeken nagyot tudunk javulni és végre elfelejthetem ezt a rossz szezonkezdetet.”

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás