Blog

A csúcs-Aprilia a top-Nissan ellen…

Két körös verseny az RSV4 APRC SE és a GT-R között: Te kire tennél?
Faster2
EuroMotor

Úgy tűnik, az autó-motor összehasonlítás sosem megy ki a divatból, időnként rendszeresen felbukkan a világhálón egy ilyen “kétkerekű a négykerekű ellen”-jellegű videó. Most éppen két olyan jármű mérkőzik meg egymással, melyek igencsak el vannak eresztve elektronikus segédberendezések tekintetében – ami autóknál nem jelent szenzációt (meg lassan már a motoroknál sem), de a korábban már nálunk is részletesen bemutatott Aprilia RSV4 APRC SE csemege-csomagja azért nagy halnak számít a motorok tengerében.

Ugyanis nem kevesebbet tartalmaz, mint rajtelektronikát, gyorsváltót, kipörgésgátlót és egykerekezésgátlót, amik jóval megkönnyíthetik egy profi pilóta dolgát a (tized)másodperc-faragásban. Nincs ez másképp napjaink egyik legkívánatosabb sportkocsijában sem: az 530 lóerős Nissan GT-R-ben is egy sor elektronikus csecsebecse igyekszik pótolni a vezető esetleges hiányosságait vezetéstechnika-téren. A japán szuperautó az olasz motorcsoda ellen, az amerikai Aprilia megrendelésére: a képlet hasonló, mint a korábbi autó-motor filmecskék esetében: két kör egy viszonylag ismeretlen versenypályán, aki előbb végez, azé a dicsőség. Szerinted melyiküké lesz?

RSV vs. GT-R

Egy rakás “control” mindkét csomagban – melyikük a jobb?