bmw s 1000 rr 2015
Hírek

Az új BMW S1000RR – 199 lóerővel

A bajorok rádobtak még egy lapáttal az S1000RR világverő koncepciójára: erősebb, kezelhetőbb és ezáltal minden bizonnyal gyorsabb is lett az új BMW superbike
EuroMotor
Faster2

Az új fejlesztésű BMW S 1000 RR az Intermot kiállításon ünnepelte világpremierjét (az új boxerek, az R1200R/RS és az új robogók mellett). Az első ízben 2009-ben bemutatott bajor szupersport motor új generációjának legfontosabb újdonságai számokban: optimalizált nyomatékleadás és 113Nm legnagyobb maximális érték, 6 egységgel 199 lóerőre növelt teljesítmény, és 4 kilogrammos tömegcsökkentés – teletankolva, verseny-ABS berendezéssel (a felszereltség függvényében) 204 kilogramm a saját tömege.

Az új nemzedék tervezése során a megnövelt teljesítmény mellett a motor még inkább felhasználóbarát kialakítása állt a középpontban (az egész gépet átdolgozták, a váztól kedve a futóművön át egészen a fedélzeti elektronikai hálózatig). A német gyártó szerint a hétköznapi használatban, országúti kanyarvadászaton vagy komoly versenypályás bevetésen egyaránt jobban teljesít az új modell.

Optimalizált hajtáslánc a még nagyobb teljesítményért és a jobb motorozhatóságért, új váz és futómű-geometria a pontosabb iránytartásért és kezelhetőségért

A változtatások nem csak a belsőt érintették: teljesen új idomzat gondoskodik arról, hogy az új RR első pillanatra felismerhető legyen. Az előd aszimmetrikus fényszóró-elhelyezését, mint tipikus ismertetőjegyet megtartották, természetesen. Három színvariációban lesz elérhető: piros/fehér, fekete metálfényezés és BMW Motorsport dizájn.

Érdekesség, hogy az új S1000RR az első sportmotor, amit sebességszabályzó automatikával is szerelnek (extraként), a hatályos sebességhatárok könnyebb betartása érdekében – jogos, 199 lóerővel nem egyszerű… Ezen kívül extraként még Launch Control, Pit-Lane-Limiter, HP Pro váltóasszisztens, DTC, DDC, a Pro menetprogramok esetén Slick és User üzemmód is kapható – hogy ezek mit is jelentenek/tudnak, lásd az alábbi összefoglalást!

Finomított hangolású szabályzórendszerek: a vonóerő-szabályzó (DTC) hét fokozatban, kis lépésekkel finomhangolható, a HP4-ből ismert elektronikus futómű csillapítás-szabályozás (DDC) extraként kérhető
Az új BMW S 1000 RR különlegességei

  • Nagyobb teljesítmény és forgatónyomaték: 199 LE (146kW) 13.500 fordulat/percnél és 113Nm 10.500 fordulat/percnél
  • Még jobban motorozható a körülbelül 5000 fordulat/perctől megnövelt nyomaték és a lineárisabb nyomatékleadás jóvoltából. Széles fordulatszám-tartományon, körülbelül 9.500 és 12.000-es fordulat között elérhető a maximális nyomaték

  • Átdolgozott hengerfej új geometriával, új szívóoldali vezérműtengellyel és még könnyebb szívószelepekkel
  • Új szívórendszer rövidebb szívóutakkal, nagyobb airboxszal és teljesen elektronikus fojtószelep-vezérléssel
  • Tömegcsökkentés: négy kilogramm megtakarítás, teletankolva 204 kg (a felszereltség függvényében)
  • Körülbelül három kilogrammal könnyebb kipufogórendszer elődob nélkül

  • Alapáron „Rain”, „Sport” és „Race” menetprogramok, valamint a Pro menetprogramok megrendelése esetén két további („Slick” és „User”, ez utóbbi személyre szabható) – az aktuális felhasználásnak megfelelő optimális beállítások érdekében
  • Rajtelektronika (Launch Control) a tökéletes indulásokért (a Pro menetprogramok opciós csomag részeként)
  • Boxutcai-sebességkorlátozó (Pit-Lane-Limiter) a boxutcában megengedett sebesség pontos betartásához (a Pro menetprogramok opciós csomag részeként)
  • A merevség és a rugalmasság optimális keverékét nyújtó új, könnyebb vázszerkezet, amely precízebb és egyértelmű visszajelzést nyújt nagyobb mértékű tapadás mellett
  • Finomított futómű-geometria a még jobb kezelhetőség, a fokozott tapadás és a határhelyzetekben is kristálytiszta visszajelzések érdekében
  • Mindkét irányban állítható rugóstagok optimalizált negatív rugóutakkal a nagyobb bedönthetőség és a fokozott agilitás szolgálatában

  • Továbbfejlesztett Dinamikus csillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damping Control) – e rendszer a HP4 típusból ismert – gyári extrafelszerelésként
  • Verseny-ABS optimalizált hangolással
  • A Dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) +/- hét fokozatban kis lépésekkel finomhangolható
  • Opcionálisan rendelhető HP Pro váltóasszisztens a tengelykapcsoló működtetése nélküli gyors felkapcsolásokhoz és visszaváltásokhoz.
  • Új fedélzeti elektronikai hálózat erőteljesebb szenzormodullal és könnyebb akkumulátor
  • Kifinomultabb műszeregység kibővített funkció- és információ-kínálattal

  • Teljesen új idomzat gondoskodik a még dinamikusabb formanyelvről
  • Három különböző karakterből álló innovatív színkoncepció: piros/fehér (Racing Red / Light White), fekete (Black Storm metallic) metálfényezés és BMW Motorsport dizájn
  • Gyári extrafelszerelések és tartozékok kibővített kínálata

A BMW kölni bemutatójának kisfilmje, reflektorfényben az új S1000RR-rel:


Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás