4 gumi tipp
Műhely

4 Tipp Gumi Vásárláshoz

Tudjátok, a motorozás olyan mint a szex. Bíznod kell a gumiban!
Faster2
EuroMotor

Nem győzzük ismételgetni, hogy mennyire fontos a biztonság. Nem csak akkor, amikor hazaviszed a csajt/pasit egy jóféle kis buliból hanem, amikor ráülsz a kedvenc kétkerekűdre.

1. Jó lesz-e a használt / vágott slick?

Egy kérdésre válaszolj! Óvszerből is jó lenne a használt? Még akkor sem ha olcsón adják? Na ugye… Tessék felfogni, a motor attól marad az úton mert a gravitáció a gumin keresztül odatapasztja. Ennyi. Nem a tuning kipufogó, nem a sportlégszűrő, nem a 47. króm kiegészítő hanem a gumi. Gondolkozzunk egy kicsit. Te eladnád a jó állapotú, megkímélt gumidat az új árának töredékéért? Valaki valamiért már ledobta azt a papucsot és biztos megvolt rá a nyomós oka.

A slick egy kicsit más kérdés. Alapvetően elítélem a slickek vágását és ebben egyetért velem nagyon sok másik újságíró és gumigyártó is. Azonban van az a helyzet, ahol ezt elképzelhetőnek tartom. A slick gumik pályahasználatra készültek. Pont. Ezzel nem lehet vitatkozni. Úgy van kialakítva, hogy csak üzemi hőmérsékleten működjön tökéletesen. Ezt a hőmérsékletet pedig nem hozod ki belőle utcán.  Viszont ha te sokat jársz pályázni de motorral szeretnél odáig eljutni akkor élhető opciónak tartom.

2. Hogyan hosszabbítsuk meg a gumi élettartamát.

Ne használd. Úgy marad meg a legjobban a minta. Viccet félretéve azért van pár tipp, amivel meggátolhatod az idő előtti gumi cserét. Ne hagyd a tűző napon túl sokáig, ne kend össze semmi vegyszerrel és ne fújd túl. Ha sokáig áll a motor (pl. télen) akkor gurítsd arrébb egy kicsit, hogy ne mindig egy ponton tartsa a gép súlyát.

3.  Válassz megfelelő abroncsot!

Akárcsak, amikor ruhát vagy motort veszünk el kell döntenünk, hogy mire akarjuk használni. Nincs aranyközépút. Ami tapad az kopik, ami nem kopik az nem is tapad úgy. Nem veszünk choppert pályázni és sportmotort sem off-roadozni. Ha sokat túrázol akkor válassz olyan gumit, ami hamar bemelegszik és jó a vízelvezető képessége. Ha pályázni akarsz akkor ne a tartósság legyen az elsődleges szempont.

4. Be kell-e járatni az új gumit?

Bizony, hogy be. Az új abroncsok felületét egy úgy nevezett formaleválasztó réteggel látják el. Ennek kb. 100 km kell, hogy lekopjon. Úgyhogy addig csak óvatosan.