Tesztek

2009-es Kawasaki KX teszt

Megérkeztek a kipróbálható krosszmotorok a Kawasaki kereskedésekbe. Mi meg jól leteszteltük őket!
EuroMotor
Faster2
Mi a Papp Motorstól kaptunk meghívást az idei első krossztesztünkre, amit a Lakitelek melletti Motorostanyán rendeztek meg. Krossz szakértőnket Czúni Lacit vittem magammal a tesztre a hitelesség kedvéért. Ő idén egy sérülés miatt nem végzett túl jó helyen a bajnokságban, de úgy néz ki mostanra rendbejött a könyöksérülése, amit a német ADAC kupában szerzett.

 

Lehetőségünk volt a 250-es KX-et és 450-est is kipróbálni ezen a laza talajú pályán. Valamint a KLX450-est a pálya mellett található erdőben kijelölt pályán. Ez még egy 2008-as modell volt és csak érdekesség képpen ültettem rá Lacit, hogy mondja meg, mi a különbség a krosszmotorhoz képest.

 

C.L.: Ez egy teljesen más gép, mint a 2009-es krosszmotor. Ez még nem befecskendezős, más a váza, önidítós és még lámpa is van rajta. Pont olyan, mint amilyennek egy endúrónak lennie kell, és épp ezért teljesen más érzés vele motorozni, mint a krossz változattal. Kicsit nehézkesebb és érezhetően gyengébb annál. Viszont hobbi célokra kiválóan alkalmas.

A kis endúrózás után jött amiért igazán jöttünk, a KX-ek bevetése. Amíg quad verseny zajlott a pályán, a bemelegítő pályán elkezdtük vallatni az újdonságokat. Szép sorban először a 250-est, majd a nagyobb testvért. Itt volt egy hosszú egyenes, ahol ki lehetett próbálni nagyobb tempónál is őket.
 

A 250-es rajtszámtáblája fekete, a 450-esé fehér
C.L.: A gumik amik rajtuk voltak inkább erre a földes talajra voltak alkalmasak, mint a homokos pályára, ezért itt jobban is tetszett a kigyorsítás a motorokkal, mert jobban megkapaszkodott a kemény talajon ez a Bridgestone gumi.

{wmv}KX2009{/wmv}
LETÖLTÉSHEZ KATTINTS IDE
 

Nem meglepő módon Laci már alig várta, hogy ráülhessen a nagyobb KX-re, mivel ő már megszokta ezt a hatalmas teljesítményt. Én nem siettem volna, mert nekem elég lenne a kissebb is.

C.L.: A kicsi után a 450-es borzasztó erősnek tűnt, körülbelül az én 2008-as CRF 450-es Hondámmal van egy szinten, pedig az már tuningolva is van. Kicsit magasabb fordulaton kell tartani, mint az én motoromat, de úgy éreztem, hogy ebben a tartományban kicsivel erősebb annál.
Ezen a 94 decibeles gyári, európai szabványnak megfelelő kipufogó van még, ami sokat fojt a teljesítményen, majd meglátjuk mit lehet belőle kihozni egy kis hozzáértéssel. Az viszont kiderült, hogy egy jó befecskendezéssel sok rejtett tartalékot ki lehet hozni a motorblokkból, ami a Kawasakinak sikerült is.
A váltója is jó. Ezt nem is fejteném ki bővebben mert hibátlan.

Külsőre nagyon tetszik, azt mondják, hogy most keskenyebb lett a váz, bár az előzővel nem tudtam menni, így csak a sajátomhoz tudom viszonyítani. A Honda még keskenyebb ennél.

Ami a legjobban tetszett benne a fekete kerekein kívül, az a futóműve volt. Ezek a Kayaba telaszkópok már így szériában is nagyon jól működnek. Bár nem állítgattunk a kormányon és a karokon kívül semmit, lehetett volna még jobbá tenni erre a pályára, de így is nagyon jól éreztem magam ezekkel a széria beállításokkal.

Fék:
Semmi különös, de azt meg lehetett állapítani, hogy jól fog. Én krosszban is inkább első fékkel kell fékezek, mert a hátsó kerék, ha blokkol az nem egészséges ebben a sportban sem. Bár vannak szituációk, amikor ez elkerülhetetlen.

A 250-es ehhez képest már nem tetszett annyira. Nekem túlzottan pörgetnem kellett ahhoz, hogy haladjon, nehéz volt megtalálni azt a tartományt, ahol élvezetesen tudtam vele motorozni.
A futóműve sem volt olyan jó az alapbeállításokkal, mint a 450-esé, mert ez könnyebb emberekre lett tervezve és nem a Kayaba teleszkópvillát kapta, hanem egy Showát.
Én továbbra is maradnék a nagyobbnál, ami ráadásul csak 100.000 Ft-tal kerül többe.

A KX250-nek 1.499.000 az ára, ami 160.000 Ft-tal olcsóbb a Tavalyi modellnél.
A 450-es 176.000 Ft-tal lett olcsóbb a 2008-asnál, 1.599.000 Ft-ért lehet megvásárolni a hivatalos márkakereskedésekben.

 
 

Czúni Lacit az AUNER, a CEPSA, az OAKLEY, a SHOEI, a Reál Motor HONDA márkakereskedése és a tesztmotor.hu támogatja

Műszaki adatok KX 450F
Motor típus Vízhűtéses négyütemü, 1 hengeres
Lökettérfogat 449 cm_
Furat x Löket 96.0 x 62.1 mm
Kompresszióarány 12.5:1
Szelepvezérlés DOHC, 4 szelepes
Üzemanyagellátás/Karburátor Üzemanyag-befecskendezés: 043 mm x
1 (Keihin)
Gyújtás Digitális AC-CDI
Indítás Berúgókar
Kenés Kényszer-olajozás, félszáraz karteres
Áttétel 5 fokozatú
Differenciálmű Lánc
Kuplung Nedves több tárcsás
Váz típus Alumínium hídváz
Villaszög / Utánfutás 26.7°/116 mm
Felfüggesztés, első 48 mm-es fordított teleszkópvilla, AOS
rendszer, állítható húzó és nyomófokozat
(22-20 fokozat)
Felfüggesztés, hátsó Új Uni-Trak rendszer, állítható
nyomófokozat: 22 fokozat alacsony
sebességre és 2 vagy több fokozat gyors
sebességre; állítható húzófokozat: 22
fokozat, teljesen beállítható
rugóelőfeszítés
Rugóút, első 315 mm
Rugóút, hátsó 315 mm
Gumi, első 90/100-21 57M
Gumi, hátsó 120/80-19 63M
Fék, első 1 db úszóágyazású 250 mm-es hullámos
tárcsa, két dugattyús féknyereg
Fék, hátsó 1 db 240 mm-es hullámos tárcsa, egy
dugattyús féknyereg
Kormányzási szög, bal / jobb 42° / 42°
Méretek (H x Sz x M) 2185 mm x 820 mm x 1280 mm
Tengelytáv 1480 mm
Hasmagasság 340 mm
Ülésmagasság 965 mm
Üzemanyagmennyiség 7 literes
Menetkész tömeg 112,1 kg

KX250F
Motor típus Vízhűtéses négyütemü, 1 hengeres
Lökettérfogat 249 cm_
Furat x Löket 77.0 x 53.6 mm
Kompresszióarány 13.2:1
Szelepvezérlés DOHC, 4 szelepes
Üzemanyagellátás/Karburátor Karburátor: Keihin FCR-MX37
Gyújtás Digitális AC-CDI
Indítás Berúgókar
Kenés Kényszer-olajozás, félszáraz karteres
Áttétel 5 fokozatú
Differenciálmű Lánc
Kuplung Nedves több tárcsás
Váz típus Alumínium hídváz
Villaszög / Utánfutás 27.7°/122.3 mm
Felfüggesztés, első 47 mm-es fordított, két kamrás teleszkóp
villa, állítható húzó és nyomófokozat
(16-16 fokozat)
Felfüggesztés, hátsó Új Uni-Trak rendszer, állítható
nyomófokozat: 13 fokozat alacsony
sebességre és 2 vagy több fokozat gyors
sebességre; állítható húzófokozat: 17
fokozat, teljesen beállítható
rugóelőfeszítés
Rugóút, első 315 mm
Rugóút, hátsó 310 mm
Gumi, első 80/100-21 51M
Gumi, hátsó 100/90-19 57M
Fék, első 1 db úszóágyazású 250 mm-es hullámos
tárcsa, két dugattyús féknyereg
Fék, hátsó 1 db 240 mm-es hullámos tárcsa, egy
dugattyús féknyereg
Kormányzási szög, bal / jobb 42° / 42°
Méretek (H x Sz x M) 2170 mm x 820 mm x 1270 mm
Tengelytáv 1470 mm
Hasmagasság 340 mm
Ülésmagasság 955 mm
Üzemanyagmennyiség 8 literes
Menetkész tömeg 104,3 kg

 

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás